صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

شورای نگهبان طرح اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم‌ها را تایید کرد

طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران با توجه به اصلاحات انجام شده، در جلسه امروز عصر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید قرار گرفت.

عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: شورای نگهبان در جلسه صبح امروز به ماده 6 این طرح ایراد گرفت و آن را به مجلس ارجاع داد که مجلس ایراد را رفع کرد و به شورای نگهبان فرستاد.
کدخدایی افزود: شورای نگهبان در جلسه عصر امروز این طرح را مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست و آن را تایید کرد.
وی اظهار داشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عصر امروز نامه‌ای درباره مخالفت دولت با ایران طرح به شورا ارائه کرده است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در‌این باره گفته است، اصلاحیه مجلس در خصوص ماده ششم طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و اکنون مصوبه مجلس از نظر شورای نگهبان فاقد مغایرت با شرع و قانون اساسی است. این قانون اکنون می‌تواند از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شود.
بر اساس ماده 6 این طرح که صبح امروز به شورا ارجاع شده بود، «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد توافق هسته ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، 2 ماه پس از لازم الاجرا شدن  این قانون در مجلس شورای اسلامی اجرای داوطلبانه سند پروتکل الحاقی را متوقف کند.

 

منبع: آخرین خبر

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۰۹۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۱۳     ساعت: ۱۳ : ۵۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024