صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

رشد ۹۰ درصدی تذکرات مجلسی ها به دولت

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در ۶ ماه نخست دوره یازدهم مجلس بالغ بر هزار و ۵۲۰ تذکر کتبی به رئیس جمهور و وزرا داده شد، در حالی که در ۶ ماه نخست دوره دهم مجلس تعداد تذکرات کتبی ۷۹۸ مورد بود و بر این اساس تاکنون ۹۰ درصد استفاده از این ابزار نظارتی افزایش یافته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دیروز (سه شنبه 25 آذر) در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گزارشی درباره اقدامات نظارتی مجلس یازدهم در 6 ماه فعالیت خود ارائه کرد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی مجلس یازدهم توجه بیشتر و اولویت دادن به ابزارهای نظارتی نسبت به امور تقنینی بود و آمار و ارقام هم نشان دهنده آن است که مجلس در این 6 ماه از ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در 6 ماه نخست دوره یازدهم مجلس بالغ بر هزار و 520 تذکر کتبی به رئیس جمهور و وزرا داده شد، در حالی که در 6 ماه نخست دوره دهم مجلس تعداد تذکرات کتبی 798 مورد بود و بر این اساس تاکنون 90 درصد استفاده از این ابزار نظارتی افزایش یافته است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: تاکنون هزار و 136 سوال از دولتمردان داشته‌ایم که نسبت به دوره مشابه مجلس دهم 127 درصد رشد داشته است، چرا که مجلس دهم در 6 ماه نخست فعالیت خود فقط 499 سوال از وزیر داشت.

وی اظهارداشت: تعداد تحقیق و تفحص‌ها در مجلس یازدهم تاکنون 82 مورد بوده و نسبت به 6 ماه نخست دوره دهم مجلس 148 درصد افزایش یافته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس از ابزارهایی مانند ماده 234 و ماده 45 هم استفاده کرده و کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی این موضوعات هستند تا به نتیجه نهایی برسد.

حاجی دلیگانی گفت: ماده 235 و 238 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص چهار وزارتخانه‌ای که گزارش عملکرد هفت ماه سال 98 و پنج ماهه سال 99 خود را به مجلس ارائه کردند، در حال پیگیری است و کمیسیون‌های مربوطه در حال رسیدگی به این موضوعات هستند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۷۵۴۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۲۶     ساعت: ۷ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024