صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واکنش آمریکا به توقیف نفتکش کره جنوبی توسط ایران

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن از توقیف شناور کره‌ای توسط ایران باخبر است و شرایط را تحت نظر دارد.

 ربکا رباریچ از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین از مسئله توقیف نفتکش کره ای توسط ایران باخبر بوده و شرایط را تحت‌نظر دارد.
 نیروی دریایی سپاه امروز در اطلاعیهای اعلام کرد: شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی صبح امروز به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد.
در اطلاعیه نیروی دریایی سپاه همچنین آمده است: «این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد.
این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل 7هزار و 200 تن اتانول بوده است. خدمه‌های دستگیر شده از این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.
این شناور که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهدشد. توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی استان هرمزگان در ساعت 10 صبح پانزدهم دی ماه انجام شد.»
وزارت خارجه کره جنوبی روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی نفتکش حامل ''مواد شیمیایی'' توقیف شده در آب‌های دریای عمان شده است.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۰۳۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷     ساعت: ۱۰ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024