صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هاشمی‌طبا: معلوم نیست خاتمی به انتخابات ورود کند یا نه

مصطفی هاشمی‌طبا گفت: من در حال حاضر نیروهای اصلاح‌طلب را فاقد برنامه‌ای راهبردی می‌بینم و هنوز نتوانسته‌اند به برنامه‌ای جامع دست یابند.

وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان در ابهام به سر می‌برد و معلوم نیست که آنها می‌توانند سرمایه اجتماعی خود را به میدان بیاورند یا نه. از سوی دیگر انتخابات مجلس یازدهم نشان داد که اصلاح‌طلبان برنامه راهبردی برای انتخابات ندارند و جامعه هدف آنها نیز به دلیل مشکلاتی در پی عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم به وجود آمد، میل ویژه‌ای به شرکت در انتخابات ندارند. این‌ها در حالی است که اکنون بازهم اصلاح‌طلبان تمام توان خود را متمرکز کرده‌اند تا با مجمع اجماع‌ساز به اجماع بر سر نامزدی واحد دست یابند اما معلوم نیست که با توجه به اختلاف‌نظرهای موجود در این جبهه سیاسی این هدف محقق می‌شود یا نه از سوی دیگر مشخص نیست که فارغ از وحدت یا عدم وحدت مردم به ایشان رأی خواهند داد یا نه؟

مصطفی هاشمی‌طلبا، فعال سیاسی درباره این موضوع گفت: «من تصور می‌کنم کسانی که نامزد انتخابات می‌شوند باید در وهله نخست برنامه قابل قبول و قابل دفاعی از خود ارائه دهند تا مردم از برنامه آنها استقبال کنند؛ برنامه‌ای که از یک سو بتواند راه حل رفع مشکلات را ارائه دهد، از سوی دیگر شیوه اجرایی‌اش مشخص باشد و علاوه بر این‌ها پیامدهای منفی احتمالی‌اش را هم به مردم ارائه دهد اما من در حال حاضر نیروهای اصلاح‌طلب را فاقد برنامه‌ای راهبردی می‌بینم و هنوز نتوانسته‌اند به برنامه‌ای جامع دست یابند و اگر تا روز انتخابات هم به همین منوال حرکت کنند، بعید است بتوانند سرمایه اجتماعی خود را به میدان بیاورند».
 
او درباره تلاش اصلاح‌طلبان در قالب نهاد اجماع‌ساز هم اظهار کرد: «به هر حال تلاش برای اجماع امر بدی نیست و بهتر است که وحدت به وجود آید اما اگر همین اجماع هم بدون برنامه راهبردی باشد، در نهایت به توفیق نمی‌رسد».

این فعال سیاسی درخصوص نام‌هایی که اکنون در جبهه اصلاحات به عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست‌جمهوری مطرح می‌شوند، تصریح کرد: «باید از این نام‌ها گذشت و به رسم‌ها پرداخت. هرچند بعید است همین نام‌هایی که می‌شنویم تا روز انتخابات به همین شکل باقی بمانند و احتمالا شاهد تغییر و تحولاتی خواهیم بود».

هاشمی‌طبا در پایان درباره تأثیر احتمالی خاتمی بر روند حرکت انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: «من تصور می‌کنم که هنوز آقای خاتمی می‌تواند بر روند انتخابات تأثیر بگذارد هرچند که هنوز معلوم نیست او بخواهد به انتخابات ورود کند یا نه اما اگر در انتخابات موضعی بگیرد به نظر می‌رسد که بخشی از جامعه به سخن او اقبال نشان می‌دهند».

 

منبع: فردا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۱۰۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۸     ساعت: ۹ : ۴۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


محمدرضا کيانفر

سيد محمد خاتمي اصلاح‌طلب گفت: پاي‌بندي به هدف‌هاي بلند انقلاب زندگي مردم شريف را بهتر و مطلوب‌تر مي‌سازد.

آقاي خاتمي،
زندگي مردم شريف در اثر انقلاب به مذلت مسکنت افتاده است که فقط با حذف آثار انقلاب برطرف مي‌گردد.
نگر که باد برو بر چگونه مستولي ست، که گاه دايره سازد ازو و گه پرگار.
به تنگدستي ماند همي مخالفتش، هميشه جفت بود تنگدستي و تيمار.

سرور گرامي،
تنها راه نجات ميهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوري اسلامي را تشويق به انجام دو فوريت نماييم:
1- قطع دشمني با آمريکا براي دفع تهديدات خارجي،
2- به رسميت شناختن حق #آزادي_بيان مصوب قانون اساسي جهت حل مشکلات داخلي،
با تشکر از توجه شما،

۱
۰
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024