صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

افغانستان: سفر هیئت طالبان به تهران با آگاهی کابل بوده است

وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به حضور هئیت طالبان در تهران اعلام کرد که این سفر با آگاهی کابل بوده و ایران به دنبال این اطمینان است که افغانستان دیگر به پایگاه امن تروریسم تبدیل نشود.

وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سفر هیئت طالبان مطلع بودیم و ایران در این باره نظریات کابل را نیز دریافت کرده بود.

این بیانیه افزود که «هدف از سفر هیئت طالبان به تهران این است که جمهوری اسلامی ایران افزون بر شرح دیدگاه‌های خود، طالبان را در مورد موجودیت اجماع منطقه‌‌ای در خصوص تأمین آتش‌بس فوری، دستیابی به یک توافق جامع صلح در چهارچوب نظام جمهوری و حفظ ارزش‌های قانون اساسی افغانستان، آگاه سازد».
در بیانیه وزارت خارجه افغانستان آمده است: «ایران همچنان می‌خواهد اطمینان حاصل کند که افغانستانِ پسامنازعه بار دیگر به‌پایگاه امن گروه‌های تروریستی مبدل نخواهد شد و همچنین مرکز اتفاق و همکاری‌های منطقه‌‌ای و بین‌المللی باقی خواهد ماند».
وزارت خارجه افغانستان اظهار داشت: ما امیدواریم طالبان به خواست برحق مردم افغانستان برای قطع خونریزی و تأمین صلح پایدار تن دهد و به تقاضای مکرر کشورهای منطقه و جهان برای تأمین‌آتش‌بس و رسیدن به توافق جامع صلح از طریق گفت‌وگوهای معنادار و صادقانه، احترام گذارد.
این بیانیه تصریح کرد: طالبان باید بدانند که روش کنونی‌ آنها مبنی بر ادامهٔ جنگ و خونریزی مورد انزجار همگانی هم در افغانستان و هم در منطقه و جهان است.

دولت افغانستان همچنین تاکید کرد که «به مشاوره و همکاری با کشورهای منطقه و جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، به‌منظور حفظ و تقویت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از مواضع برحق مردم و دولت افغانستان درباره صلح پایدار مبتنی بر ارزش‌های قانون اساسی و تقویت نظام جمهوری اسلامی، ادامه خواهیم داد».
بامداد امروز سه‌شنبه هیئت سیاسی طالبان به‌ ریاست ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه جهت دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شد.
سفر هیئت سیاسی طالبان به تهران به‌دعوت وزارت امور خارجه کشورمان انجام پذیرفته است.
این سفر در حالی انجام می‌شود که برخی منابع خبری از توقف دو هفته‌ای مذاکرات بین‌الافغانی‌ در دوحه خبر می‌دهند.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۴۸۹
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۸     ساعت: ۸ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024