صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نتایج ۷ بندی جلسه مجلسی‌ها با وزرا درباره بازار شب عید

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، نتایج ۷ بندی جلسه ۳ ساعته امروز مجلس با وزرای صنعت و کشاورزی درباره «بازار شب عید» را تشریح کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه مشترک پیش از ظهر دیروز کمیسیون‌های کشاورزی، صنایع و اقتصادی مجلس با وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت بازار شب عید اظهار داشت: این جلسه سه ساعته در پی دستور روز گذشته رئیس مجلس مبنی بر پیگیری نابسامانی‌های موجود در بازار شب عید به ویژه در بازار مرغ تشکیل شد و گزارش‌های مختلف از سوی وزرای صنعت و کشاورزی دریافت شد.

وی با بیان این که نمایندگان نیز نظرات کارشناسی خود را ارائه کردند، افزود: نهایتا پس از سخنان رئیس مجلس و وزرا، جمع‌بندی جلسه در 7 بند صورت گرفت و قرار شد این موارد تا آخر ماه رمضان با قدرت توسط این دو وزارتخانه دنبال شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس 7 بند جلسه امروز را به این شرح اعلام کرد؛

1- مقرر شد تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها تا آخر ماه رمضان توسط وزارت صنعت انجام شود تا مدیریت بهتری بر روند توزیع و تنظیم بازار مرغ صورت گیرد.

2- قرار شد عرضه مستقیم در استان‌ها نیز با نظارت استانداران و اصناف تا آخر ماه رمضان دنبال شود.

3- تصمیم‌گیری در خصوص این اقلام فقط در ستاد تنظیم بازار کشور صورت گیرد و ستاد تنظیم بازار استان‌ها حق ندارند تصمیمات متفاوت و متضادی با ستاد مرکزی تنظیم بازار اتخاذ کنند.

4- عرضه مرغ منجمد نیز تا آخر ماه رمضان استمرار خواهد داشت.

5- در خصو ص 50 هزار تن واردات مرغ نیز قرار شد تجدیدنظر شود تا با خرید از تولیدکنندگان داخل، از تولید داخل نیز حمایت شود.

6- تأکید شد از ظرفیت اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی به ویژه بسیج اصناف در روند توزیع حداکثر استفاده شود و در این جریان از توزیع‌کنندگان منتخب نیز برای مدیریت بازار بهره کافی گرفته شود.

7- تأکید شد نظارت بر بازار مرغ تا آخر ماه رمضان با تیم‌های بازرسی تعزیرات و اصناف به طور دقیق صورت گیرد.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: پیگیری و نظارت مجلس در خصوص اجرای این موارد توسط دولت، با جدیت دنبال خواهد شد تا شاهد ثبات نسبی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باشیم. 

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۹۱۹۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۲۶     ساعت: ۱۰ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
  • ٣ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 11 2024