صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نمازی: رئیسی نیاید، اصولگرا‌ها به وحدت نمی‌رسند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران به بیان توضیحاتی درباره روند حضور کاندیدای اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت جبهه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: با این فضای سردی که بر عرصه انتخابات 1400 حاکم است معمولا کسانی پای صندوق‌ها می‌آیند که رای آن‌ها اصولگرایان نیست و معمولا اینگونه بوده که اصولگرا‌ها همیشه از شرایط تبعیت کرده در صحنه حاضر شده و به کاندیدای معرفی شده رای داده اند.  

نمازی ادامه داد: با توجه به فضایی که در جبهه اصلاحات ایران شکل گرفته و مردم را تشویق می‌کنند که در انتخابات شرکت کنند و با توجه به اینکه فاصله زمانی ناچیزی بین اعلام نتیجه توسط شورای نگهبان و شروع انتخابات است، رای دهنگان به اصولگرایان قطعا به یکی از کاندیدا‌های اصولگرا رای خواهند دارد و با وضعیت فعلی پیش بینی می‌کنیم کاندیدای اصولگرا‌ها با یک رای حداقلی انتخاب خواهد شد و به ریاست جمهوری خواهد رسید.  

فعال سیاسی اصلاح طلب توضیح داد: در بین کاندیدا‌های اصولگرا سید ابراهیم رئیسی شاخص است و با ورود او اتحاد شکل خواهد گرفت، ولی اگر او نیاید به اجماع رسیدن آن‌ها سخت است. بخش سنتی اصولگرا‌ها به انتخاب کاندیدای جوان انقلابی باور ندارند و به دنبال گزینه  با تجربه هستند.  

نمازی ادامه داد: همه باید در انتخابات شرکت کنند تا انتخابات با مشارکت حداکثری و رقابتی شکل بگیرد. شاه کلید این انتخابات وجود کاندیدا‌های متعدد و شاخص در هر دو جبهه است.  

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: اصلاح طلبان کاندیدهای شاخص زیادی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری دارند و افرادی مثل حسین مرعشی، غلامحسین کرباسچی، عبدالناصر همتی، محسن هاشمی و مصطفی تاج‌زاده گزینه‌های با تجربه‌ای هستند.  

نمازی افزود: مشکل اصلی اصلاح طلبان بحث تائید صلاحیت شدن آن‌ها است و اگر این موضوع حل شود آن‌ها می‌توانند به میدان بیایند و انتخابات رقابتی شود، اما اگر روند گذشته برای اصلاح طلبان اتفاق بیفتد رقابت در انتخابات به حداقل خودش می‌رسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۱۳۰۸
تاریخ: ۱۴۰۰/۲/۱۵     ساعت: ۱۹ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024