صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

روایت امام جمارانی از مهاجرت محتشمی‌پور به عراق

امام جمارانی گفت: در یک دهه اخیر، محتشمی‌پور به واسطه نامهربانی ها و انحصارطلبی های موجود، مجاورت حرم مولای متقیان علی (ع) را به ماندن در ایران ترجیح داد.

آیت الله سید مهدی امام جمارانی، از یاران امام خمینی(ره) به مناسبت چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور اظهار کرد: برادر بزرگوار و ارجمندم مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای محتشمی پور تحقیقا از مدافعین سرسخت و نگاهبان نهضت امام خمینی (س) از اول تا کنون بود و در صداقت، امانت، از خودگذشتگی و صراحت لهجه در بیان حق مثال زدنی بود.

وی ادامه داد: ایشان در زمره قدیمی ترین، با وفاترین و صادق وفاترین یاران حضرت امام‌ خمینی (س) و نهضت ایشان بود و در راه استقلال، آزادی و حمایت از مظلوم لحظه‌ای درنگ نداشت‌، تا جایی که در دفاع از آرمان آزادیخواهانه ملت‌ها و نهضت‌های مقاوم و مظلوم به ویژه ملت فلسطین در سمت سفیر کشورمان در سوریه به افتخار جانبازی نائل گردید. 

این فعال سیاسی گفت: ایشان از مؤسسین و پیشگامان ایجاد مجمع روحانیون مبارز بود و چه در دوران فعالیت های سیاسی بعد از انقلاب اسلامی و مسئولیت ها در وزارت کشور و یا نمایندگی مجلس و چه به عنوان یک فرد سیاسی فعال همواره بر اصول خود که دفاع از انقلاب و دو اصل برآمده از آن یعنی جمهوریت و اسلامیت بود، پای می فشرد و باصراحت لهجه پیوسته مدافع این آرمان ها و اصول بود. 

امام جمارانی گفت: علاقه و ارادت ویژه‌ای به حضرت امام داشت و از دوران جوانی در خدمت امام و نهضت او بود. امام را مراد خود می دانست و پیوسته همراه ایشان در قم، نجف و پاریس حضور داشت. این همراهی در زمانی بود که سختی ها و مصیبت های بسیاری بر امام و همراهان او تحمیل می شد. 

وی ادامه داد: همین ارادت خالصانه او به حضرت امام موجب شد که در یک دهه اخیر ، به واسطه نامهربانی ها و انحصارطلبی های موجود، مجاورت حرم مولای متقیان علی (ع) را به ماندن در ایران ترجیح دهد و به زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام عزیز و احیای خانه آن حضرت در نجف اشرف همت گمارد.

امام جمارانی خاطرنشان کرد: در تابستان سال 1398 بعد از حدود پنجاه سال توفیق زیارت عتبات عالیات نصیب حقیر شد. از همان ابتدای ورودم به نجف مترصد دیدار با دوست قدیمی و عزیزم آقای محتشمی بودم؛ لذا تلفنی قراری در مسجد کوفه گذاشتیم و آنجا ایشان را زیارت کردم. قرار شد فردا برای بازدید از بیت امام و حوزه علمیه ای که به همت آقای محتشمی درکنار آن ایجاد نموده بودند بروم. در این بازدید شاهد تلاشهای فراوان و خالصانه آن مرجوم در احیای نام امام در نجف بودم. 

وی در پایان تاکید کرد: واقعاً ایشان یکی از مخلص ترین و وفادارترین یاران امام بود. درگذشت این مرد بزرگ و مدافع راستین و صادق اصول اولیه انقلاب خسارتی سنگین به شمار می رود که بنده لازم می دانم مجدداً در چهلمین روز فراق و فقدان این عالم مجاهد، پارسا و وارسته تسلیت صمیمانه خود را به بیت شریف و همسر باوفا و فرزندان عزیز و سایر دوستان و علاقه مندانشان و نیز به یاران واقعی امام رحمت الله علیه ابراز نمایم.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۴۹۲۱
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۲۷     ساعت: ۱۳ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024