صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بررسی وضعیت روابط ایران و آذربایجان در دستور کار کمیسیون‌های مجلس

آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، آخرین وضعیت روابط ایران و آذربایجان و طرح انجام پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت در دستور کار هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.

دستور کار جلسات هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی که از روزهای شنبه تا دوشنبه (10 لغایت 12 مهر)‌ جلسه دارند اعلام شد.

بر همین اساس بررسی شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد.

بررسی طرح اصلاح قانون تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و استانی با حضور نمایندگان وزارت تعاون، وزارت جهاد و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوط در دستور کار کمیسیون اجتماعی است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاونانش هم فردا در کمیسیون اقتصادی حاضر شده و چالش‌ها و فرصت‌های اقتصاد کشاورزی در ایران را بررسی خواهند کرد.

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و همچنین طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی هم یکشنبه در کمیسیون انرژی حاضر شده و آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای  کشورمان را با نمایندگان عضو این کمیسیون بررسی خواهند کرد.

جواد اوجی وزیر نفت هم در کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شده و برنامه‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه در توسعه میادین، افزایش تولید و فروش نفت و تحقق منابع پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری را با حضور نمایندگان بررسی خواهند کرد. همچنین طرح انجام پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت در این کمیسیون بررسی می‌شود.

در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی پزشکی و طرح تشکیل سازمان نظام طب مکمل بررسی می‌شود.

طرح ساماندهی صنعت خودرو با حضور عضو شورای نگهبان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی روز یکشنبه در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌شود.

در کمیسیون عمران کلیات طرح ساخت مسکن ارزان‌قیمت توسط شهرداری‌ها و کلیات طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان بررسی می‌شود.

طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه ورزش و استماع گزارش برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین هم در کمیسیون فرهنگی در دستور کار است.

در کمیسیون قضایی و حقوقی طرح ممنوعیت خروج مسؤولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسؤولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی بررسی می‌شود.

آخرین وضعیت نهاده‌های دپو شده در بنادر و گمرکات کشور با حضور وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، رؤسای بانک مرکزی، گمرک، سازمان بنادر در کمیسیون کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

آخرین تحولات فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی خواهد شد.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۶۰۶
تاریخ: ۱۴۰۰/۷/۱۰     ساعت: ۱۰ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
  • ٨ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 16 2024