صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

معاون وزارت کشور زیر میز زدن آمریکا را به سرنگونی دولت مصدق تشبیه کرد

دبیر علمی همایش افول آمریکا گفت: آمریکا باید تصمیمات سخت بگیرد و قبول کند به تعهدات خود بدون چند و چون عمل کند.

محمدباقر خرمشاد صبح امروز در دومین همایش افول آمریکا اظهار کرد: چرا امروز از جهان پساامریکا سخن گفته می شود و چرا بیست سال قبل گفته نمی شد؟ آیا اصطلاح جهان پساامریکا ناظر بر افول قدرت آمریکا در عرصه داخلی است یا بین الملل یا هر دو؟ آیا نشانه‌هایی برای افول یا فروپاشی آمریکا  پدید آمده است؟ چرا اکثریت مردم جهان انتظار جهان پساامریکایی را می کشند؟ مجموعه مقالات ارائه شده به این همایش به این سوالات پاسخ می دهند.

وی ادامه داد: آمریکا در مسیر ستمگری روند صعودی داشته و تعداد زیادی از جمعیت جهان را از جمله در ایران، افغانستان، عراق، لبنان، یمن و ونزوئلا از ظلم خود متاثر و تحقیر کرده است. با تحریم های آمریکا اقتصاد چند کشور با صدها میلیون جمعیت تحت فشار قرار گرفته است. شدت این ستم ها، موجب شده است که مردم جهان از شرایط  پساامریکایی استقبال کنند.

خرمشاد خاطرنشان کرد: اکنون سوال مردم ایران است که چرا آمریکا یک طرفه زیر میز مذاکره زد و تحریم های جدیدی علیه کشورمان وضع کرد؟ این اقدام آمریکا شبیه سرنگونی دولت دکتر مصدق است که از ذهن مردم ایران بیرون نرفت. ادامه این روند ستم علیه ملت های جهان موجب شورش مردم جهان علیه آمریکا می شود.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه زمان آن فرا سیده است که آمریکا جرات کند که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را به مثابه قدرت منطقه ای به رسمیت بشمارد، افزود: آمریکا باید تصمیمات سخت بگیرد و قبول کند به تعهدات خود بدون چند و چون عمل کند. همانطور که طرف مقابل آمریکا به تعهدات خود پایبند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چیستی و ماهیت جهان پسا آمریکا، ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جهان پسا آمریکا، فضای سایبر در جهان پسا آمریکا و سایر موارد امروز در پنل ها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۸۶۹
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۱۱     ساعت: ۱۱ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024