صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

چهره اصولگرا: کشور نباید جزیره‌ای اداره شود

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: یکی از معضلاتی که امروز بر دوش دولت کاملا مشهود و از برنامه‌های اشتباه دولت قبل بود بحث گسترش بازار بورس بدون توجه به تولید بود که خطاهای هنگفتی داشت که هم خطاهایی سازمانی و برنامه ای رخ داد و هم عوارض این خطاها بر دوش مردم و دولت فعلی افتاد و جمع کردن این معضل بسیار بغرنج شده است برای مثال شرکت هایی که افتتاح نشده و روی کاغذ بودند را وارد بورس کردند.

«حسن بیادی»، یک چهره سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با برنا، در رابطه با وضعیت کشور اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلات عدیده بوجود آمده اقتصادی و اجتماعی و در مضیغه بودن مردم و نواقص جدی در برنامه‌های اجرایی کشور و زیاد بودن فاصله بین قول و عمل مسئولین، روش مدیریتی این دولت سیستم میدانی با نظارت مستقیم و با هدف توسعه مشارکت عمومی مردم است. این بدین معناست که استراتژی دولت سیزدهم برپایه جلب رضایت و نظارت مستقیم مردم و نظارت متداول سازمانی، برنامه ریزی شده یعنی اینکه دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی کار خود را در راستای برنامه کلان کشور و دولت انجام می دهند و در این زمینه از نظارت مستقیم نیروهای مردمی مانند بسیج که یک نیروی متعهد کاملا مردمی است، بهره‌مند خواهند شد.

او تاکید کرد: دلیل بر این مدعا بحث کمک بسیج و حتی ارتش جمهوری اسلامی در واکسیناسیون میلیونی مردم است و در این برنامه و راهبرد، حتی سازمان های غیر دولتی نیز در کنار دولت و همپای دولت حرکت می کنند مثلا بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر نهادها و سازمانهای غیر دولتی، این نهادها دولت آقای رئیسی را یاری خواهند داد تا کار را  بر اساس یک برنامه پیش ببرند.

بیادی ادامه داد: این روش این مفهوم را می رساند که نباید سازمانها، نهادهای دولتی و غیر دولتی بصورت جزیره‌ای و بصورت مستقل برای خود برنامه‌ریزی و با مدیریت جزیره‌ای عمل کنند در حالی که این روش در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا منسوخ و حتی در اکثر کشورهای جهان‌سومی هم مدیریت جزیره‌ای بکار گرفته نمی شود و اغلب از طریق مدیریت پارلمان و مدیریت یکپارچه کشور خود را اداره می کنند و ایجاد چنین سیستم و مدیریتی می تواند، نوید بخش خوبی برای مردم و مدیریت اجرایی کشور باشد.

این چهره اصولگرا تصریح کرد: یکی دیگر از محاسن این دولت این بوده که سعی کرده، برنامه های دولت قبلی را تکمیل و برنامه‌هایی که به نفع مردم است را ادامه و تکمیل کند حتی در گذشته در  بعضی از موارد و مشکلاتی که  کاملا مشهود است و مردم آنرا می دانند هم، ورود پیدا نکرده‌اند و دولت سعی کرد کار خود را بر اساس برنامه‌های مصوب مجلس انجام دهد این مساله بسیار با اهمیت است. از دیگر محاسن دولت این است که به دنبال کاهش هزینه های دولت است، در حالیکه در برخی از دولت های قبل هزینه های جانبی زیادی را به مردم تحمیل کردند.

او در پایان گفت: یکی از معضلاتی که امروز بر دوش دولت کاملا مشهود و از برنامه‌های اشتباه دولت قبل بود بحث گسترش بازار بورس بدون توجه به تولید بود که خطاهای هنگفتی داشت که هم خطاهایی سازمانی و برنامه ای رخ داد و هم عوارض این خطاها بر دوش مردم و دولت فعلی افتاد و جمع کردن این معضل بسیار بغرنج شده است برای مثال شرکت هایی که افتتاح نشده و روی کاغذ بودند را وارد بورس کردند. این شرکت چطور باید به صاحبان سهام سود بدهد؟! با این حال دولت سیزدهم باید با تدبیر این مشکلات را حل کند.

 

منبع: برنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۹۴۱
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۲۲     ساعت: ۱۱ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024