صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مشاور فرمانده سپاه: نیروهای انقلابی-جهادی در دوره روحانی اجازه کار جدی نداشتند

مشاور فرمانده سپاه با بیان اینکه الگوی فنی-مدیریتی در توسعه صنایع و دستاوردهای موشکی سپاه در دیگر حوزه‌ها استفاده شود، گفت: حرکت انقلابی و جهادی در۸ ساله مدیریت دولت حسن روحانی اجازه کار جدی نداشتند و نگاه دولت وقت به بیرون بود.

«حمیدرضا مقدم‌فر» در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید برلزوم استفاده از تجربه صنایع موشکی در دیگر بخش‌های اجرایی و فنی مانند صنعت خودروسازی گفت: ما در صنایع موشکی شخصی مانند حاج حسن طهرانی مقدم را داشتیم که کار برای کشور، نظام و مردم را عبادت می‌دانست.

وی افزود: اگر بخواهیم برای شهید تهرانی مقدم نظیری مثال بزنیم آن شهید حاج قاسم سلیمانی است. از این جنس مردان خدایی و مردمی کم داریم. آنها تمام وجود خود را برای کشور و مردم و غرور ملی خرج کردند. اما چگونه باید از تجربه آنها در دیگر امور و فنون استفاده کنیم؟

 این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: ما نیروی جوان باانگیزه، مدیر و در عین حال دانشمند و انقلابی کم نداریم. منتها در دولت قبل این فرصت به آنها داده نشد که بتوانیم شاهد ظهور حاج حسن طهرانی مقدم و شهید سلیمانی‌ها باشیم.

مقدم‌فر با بیان اینکه ما در زمینه شناسایی و به کارگیری نیروهای قوی، فنی، مدیر و متعهد سرمایه‌گذاری نکردیم، عنوان کرد: بخصوص در 8 ساله مدیریت دولت حسن روحانی حرکت انقلابی و جهادی اجازه کار جدی نداشت. ما در برجام هم نگاهمان به بیرون بود و این امکان وجود نداشت که فرزندان انقلاب اجازه یابند با مدیریت جهادی مشکلات را حل کنند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: وقتی ما می‌توانیم در عرصه‌هایی مثل تکنولوژی موشکی، این صنعت پیچیده و بین رشته‌ای را بومی کنیم، خودرو و صنایع دیگر چیزی نیست. لذا گم شده ما مدیریت جهادی است.

 وی یادآورشد: دولت جناب آقای رئیسی باید مدیریت جهادی را در راس کار قرار دهد و اگر مدیریت جهادی در دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود، بزرگترین مشکلات کشور حل می شوند.

مقدم فر یادآور شد: امروز سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بستر سپاه این اجازه را دارد که هر ابتکار، توسعه و نوآوری در حوزه‌هایی چون پهپاد، پدافند، موشک‌های دوربرد و میان برد را به کار گیرد. علت موفقیت چنین مجموعه هایی مدیریت جهادی و مدیری چون سردار حاجی‌زاده است. اگر این الگوی مدیریتی که در سپاه تجربه شده را در صنایع، اکتشاف و حتی در حوزه‌های فرهنگی، اجرایی، اجتماعی، بازرگانی و تولید به کار ببندیم، شک نکیند خیلی زود نتیجه آن را خواهیم دید.

 مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: البته با دولت جدید که دولتی انقلابی و جهادی است کاملا امیدوارم که چنین رویکردی در صدر برنامه‌ها قرار گیرد. نمی‌توان زمان و تاریخ داد ولی می‌دانم که با مدیریت جهادی در دولت آیت‌الله رئیسی هم شاهد سرعت بخشی به رسیدگی به مشکلات مردم خواهیم بود و هم الگوهای موفقی مانند آنچه در صنایع موشکی شاهد آن بودیم، به کار گرفته می‌شوند.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۹۵۰
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۲۸     ساعت: ۱۹ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
  • ٣ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 11 2024