صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نیویورک‌ تایمز: کنگره آمریکا از عدم دخالت ایران در عملیات حماس مطلع شد

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده مقام اطلاعاتی این کشور عدم دخالت ایران در عملیات طوفان الاقصی را به اطلاع نهاد قانونگذار ایالات متحده رسانده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید یک مقام ارشد اطلاعاتی در آمریکا به کنگره اطلاع داده که ایران هیچ ارتباط مستقیمی با عملیات حماس نداشته است. 
در روزهای گذشته مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها بر عدم نقش‌آفرینی ایران در عملیات حماس تأکید کرده‌اند.
به عنوان مثال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته بار دیگر تصریح کرد که واشنگتن شواهدی مبنی بر مشارکت ایران در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی در اختیار ندارد. 
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما تأییدیه‌ای از ارتباط ایران به حملات حماس علیه اسرائیل نداریم.»
ساعتی قبل‌تر از اظهارات جیک سالیوان یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی همسو تأیید کرده بود تل‌آویو ادله مستحکمی درباره نقش‌آفرینی ایران در عملیات طوفان الاقصی در اختیار ندارد 
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز یکشنبه در گزارشی مدعی شده بود مقام‌های جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری نشست‌های دو جانبه‌ای با مقام‌های حماس در بیروت کرده‌اند. 
این روزنامه نوشته بود که دست‌کم یکی از این 2 دیدار که در بیروت برگزار شده بود توسط رسانه‌های رسمی ایران گزارش شده بودند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با وجود این شواهدی درباره اینکه در آن جلسات درباره عملیات طوفان الاقصی صحبت شده بود ارائه نکرده است. 
حماس نیز اطلاع ایران از عملیات طوفان‌الاقصی را رد کرده است. «علی برکه» رئیس اداره روابط ملی جنبش حماس در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت به ایران پیش از عملیات بی‌سابقه شنبه هفتم اکتبر نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، اطلاع داده نشده بود.
مضاف بر این، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن اعلام حمایت از عملیات حماس بر عدم نقش‌آفرینی تهران در این عملیات تأکید کرده‌اند. 
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه در واکنش به تحولات فلسطین اشغالی گفته بود: «عملیات طوفان الاقصی حرکت خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم و انکارناپذیر خود و واکنش طبیعی آنان نسبت به سیاست‌های جنگ افروزانه، تحریک‌آمیز و آتش افروزانه صهیونیست‌ها بویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر افراطی و ماجراجوی رژیم غاصب صهیونیستی است.»
وی حق ذاتی ملت مظلوم فلسطین در دفاع از نفس، سرزمین و مقدسات خویش در مقابل اشغال، تجاوز، تعدی روزمره و تروریسم سازمان یافته رژیم صهیونیستی، بر اساس همه موازین شناخته شده بین‌المللی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل را حقی طبیعی و مشروع خواند.
این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر حق ذاتی و قانونی مردم فلسطین در دفاع از خود در برابر جنایات 75 ساله غاصبان سرزمین فلسطین، مسؤولیت تداوم و گسترش کشتار و خشونت علیه فلسطینی‌ها را بر عهده رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان شناخته شده این رژیم دانسته و کشورهای اسلامی را به حمایت از مسجدالاقصی و حمایت از حقوق مسلم مردم فلسطین  فرامی‌خواند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۹۳۱۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۹     ساعت: ۲۰ : ۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024