صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بخشایش: نتانیاهو زانوی غم بغل گرفته که چطور اسرای اسرائیلی را آزاد کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: صهیونیست ها متوجه شدند تنها حماس چقدر می تواند برای شان چالش آفرین باشند، چه رسد به اینکه ایران و سایر گروه های مقاومت نیز وارد میدان نبرد شوند بنابراین از این به بعد زبانش کوتاه خواهد بود.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی گفت: عملیات حماس در سرزمین های اشغالی یک نقطه عطف محسوب می شود چون از این به بعد اسرائیل مجبور خواهد بود شعارهای بزرگش را فراموش کند و به جای آن به بقا و صلح دراز مدت بیاندیشد.

وی افزود: همیشه ادعای اسرائیل این بود که پنجمین ارتش دنیا را در اختیار دارد، هر کس را بخواهد از بین می برد و به هر کس بخواهد امنیت می بخشد اما گروه های مقاومت فلسطینی با این عملیات نشان دادند که با امکانات متوسط نظامی از هوا، دریا و زمین می توانند هر زمان اراده کنند خواب و آرامش را از چشمان صهیونیست ها بگیرند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: هیمنه اسرائیل شکست، آنقدر وضعیت اسرائیل شکننده است که آمریکا سریع پشت آن آمد، کمک نظامی فرستاد و از ایران، لبنان و سوریه خواست که وارد این جنگ نشوند چون این عملیات ضعف اسرائیل را کامل نشان داد. معتقدم در آینده زلزله سیاسی در سرزمین های اشغالی به وجود می آید.

وی ادامه داد: از این به بعد کشورها، اسرائیل را یک رژیم ضعیف تصور می کنند که خیلی راحت ضربه پذیر است. هر چقدر هم که صهیونیست ها بخواهند با حمله موشکی غزه را بزنند، به هیچ عنوان نمی تواند اعتبار گذشته اش را بازیابد. اعتباری که براساس آن می خواست روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی را دنبال کند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به خوشحالی مسلمانان در سراسر جهان اظهار کرد: مردم می دانند کجا پیروزی و کجا شکست است. اسرائیل خودش هم می داند که شکست عظیمی را متحمل شده است چون خلا اطلاعاتی اش مشخص شد. معتقدم هنوز صهیونیست ها نمی دانند از کجا خوردند.

بخشایش اردستانی افزود: هم اکنون نتانیاهو زانوی غم بغل گرفته که چطور اسرای اسرائیلی را آزاد کند و در درازمدت چه کار کند تا وارد جنگ چند جبهه ای نشود. صهیونیست ها متوجه شدند تنها حماس چقدر می تواند برای شان چالش آفرین باشند، چه رسد به اینکه ایران و سایر گروه های مقاومت نیز وارد میدان نبرد شوند بنابراین از این به بعد زبانش کوتاه خواهد بود.

 

منبع: نامه نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۹۳۱۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۹     ساعت: ۲۰ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024