صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نمایندگی ایران در سازمان ملل: فریب روایت‌های رژیم خونخوار اسرائیل را نخورید

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با انتشار فیلمی از جنایات رژیم اسرائیل خطاب به افکار عمومی جهان گفت: فریب روایت های رژیم خونخوار اسرائیل را نخورید.

نمایندگی ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با 11 اکتبر 2023 و 19 مهرماه جاری با انتشار فیلمی از جنایات رژیم اسرائیل در حساب کاربری این نمایندگی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق ) نوشت: رژیم آپارتاید اسرائیل جنایت غیر قابل توصیفی علیه فلسطینیان مرتکب می شود اما با بی شرمی برای جنایات جنگی که علیه کودکان و زنان فلسطینی مرتکب می شود، فلسطینیان را مقصر می داند. فریب روایت های رژیم خونخوار اسرائیل را نخورید.
پیش از این، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با 9 اکتبر 2023 و 17 مهر ماه جاری با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تصمیمات و اقدامات اخیر مقاومت فلسطین ریشه محکمی در اصل اساسی تعیین سرنوشت دارد که نشان‌دهنده پاسخی کاملاً مشروع به هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات متعدد رژیم اسرائیل است. ایران بی‌دریغ در همبستگی با فلسطین می‌ایستد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ایران در واکنش فلسطین دخالتی ندارد، زیرا این اقدامات تنها توسط خود فلسطینی‌ها تعیین می‌شود. فلسطینی‌ها این آزادی را دارند که انتخاب‌هایی داشته باشند که معتقدند به نفع آن‌ها است و در تعیین مسیر اقدام خود قضاوت خود را اعمال کنند.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود آورده است: اشغالگری اسرائیل و جنایات وحشیانه آن تنها واقعیتی است که نسل‌های فلسطینی با آن بزرگ شده‌اند. نقض آشکار قواعد و هنجارهای آمره حقوق بین‌الملل از سوی اسرائیل، از جمله ممنوعیت صریح تصاحب سرزمین از طریق زور، حق ذاتی تعیین سرنوشت، و ممنوعیت تبعیض نژادی و آپارتاید، به‌عنوان شواهد آشکار چنین اشغالی است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: متاسفانه، جامعه بین‌الملل هنوز واکنش کافی نشان نداده و یا مسئولین این تخلفات شدید و جدی را مورد بازخواست قرار نداده است. فقدان پاسخگویی و سکوت آزاردهنده ارگان‌های سازمان ملل، به‌ویژه شورای امنیت، اجازه داده است که قطعنامه‌های چنددهه‌ای سازمان ملل صرفاً روی کاغذ باقی بماند. در عین حال، ما همچنان شاهد جنایات وحشتناک‌تر رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین هستیم.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن به رسمیت شناختن حق ذاتی دفاع از خود برای همه فلسطینی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی، بر این باور استوار است که مساله فلسطین تنها با پایان دادن به اشغالگری حل می‌شود؛ جمهوری اسلامی ایران همچنین حقوق مسلم تعیین سرنوشت توسط مردم فلسطین و از طریق برگزاری رفراندوم ملی با مشارکت همه مردم فلسطین که مستلزم احیای کامل و حفظ این حقوق است و منجر به استقرار حاکمیت فلسطین بر کل فلسطین می‌شود، را به رسمیت می‌شناسد.
در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه پشت آرمان‌های مردم فلسطین ایستاده و از تلاش‌های گروه‌های مقاومت و فلسطینیان مظلوم در پیگیری بی‌دریغ حقوق ذاتی و مسلم خود در برابر اشغالگری و تجاوز حمایت می‌کند. این حمایت کاملاً با حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، از جمله اصل حق تعیین سرنوشت مطابقت دارد. این موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران تا پایان اشغال خواهد بود.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه 15 مهرماه برابر با 7 اکتبر 2023 عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در 20 دقیقه، 5 هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.
5 روز از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود 5 هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی کشته و 1100 فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر چهارشنبه اعلام کرد که پنج هزار و 339 نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۹۳۳۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۹     ساعت: ۲۳ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024