صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

عضو دفتر سیاسی حماس از ایران تشکر کرد

عضو دفتر سیاسی حماس پس از دیدار امیرعبداللهیان با هنیه در دوحه گفت: از توجه و اهتمام ایران به موضوع فلسطین تشکر می‌کنیم.

«خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) پس از دیدار و گفت‌وگوی شنبه شب 23 مهر ماه حسین امیرعبداللهیان و هیأت همراه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه، در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از انجام این ملاقات که در دفتر جنبش حماس در دوحه برگزار شد و دو ساعت به طول انجامید، از حمایت‌ها و اعلام همبستگی جمهوری اسلامی ایران و شخص وزیر خارجه با موضوع فلسطین قدردانی کرد.

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان در این ملاقات دستاوردهای ملت فلسطین را تبریک گفت و با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات در سرزمین فلسطین گفت‌وگو کردیم. 

وی گفت‌وگو درباره نیازهای ملت فلسطین در نبرد کنونی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کشتار غیرنظامیان، تخریب خانه‌ها و موضوع کوچاندن مردم غزه به کشورهای پیرامونی را از جمله موضوعاتی خواند که در ابن دیدار مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت که با امیرعبداللهیان درباره ایجاد و تشکیل محور بزرگتر برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و اینکه ایران و دولت‌های عربی چگونه می‌توانند با امکانات خود به توقف جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین کمک کنند، صحبت شده است.

خلیل الحیه همچنین از توجه و اهتمام ایران به مساله فلسطین بخصوص در شرایط کنونی تشکر کرد.

وی اضافه کرد: در این دیدار در جریان دیدارها و گفتگوهای امیرعبداللهیان در سفر منطقه‌ایش قرار گرفتیم و  درباره رعایت ارزشهای اخلاقی در جنگ اخیر از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی صحبت کردیم.

وی افزود: امیدواریم همه کشورها به ملت فلسطین برای تحقق آرمان رهایی این سرزمین از دست رژیم صهیونیستی و نابودی این رژیم و تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس کمک کنند.

به گزارش فارس امیرعبداللهیان در پی تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه  برای رایزنی با مقامات عراق، سوریه و لبنان به این کشورها سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۹۳۷۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۳     ساعت: ۱۲ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024