صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کدخدایی: انتخابات از شاخص‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: انتخابات از شاخص‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است، از همان ابتدا امام تاکید بر حضور مردم داشتند و رهبری نیز همواره بر حضور و مشارکت مردم تاکید دارند.

«عباسعلی کدخدایی» صبح روز شنبه 29 مهرماه 1402 در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: در دوران رژیم پهلوی تمام سرمایه‌های کشور ما غارت می‌شد و افراد خودکامه حکومت می‌کردند تا به واسطه همین افراد خودکامه منافع نامشروع غارتگران تامین شود.

وی اظهارکرد: خاطرات سران رژیم گذشته را که می‌خوانیم عداوت آنها با مردم دیده می‌شود. استان‌هایی همچون کهگیلویه و بویراحمد چگونه در محرومیت نگه داشته می‌شدند و منافع آنها به غارت می‌رفت.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمنان ما از غرب گرفته تا اسرائیل و آمریکا تحریم و تهدید می‌کنند به دلیل منافع از دست رفته آنهاست چراکه به هر شکلی این مملکت در دوره پهلوی غارت می‌شد و اکنون چون منافع آنها از دست رفته، هر روز توطئه‌ای می‌چینند و به دنبال به دست آوردن دوباره منافع خود هستند.

کدخدایی با اشاره به انواع و اقسام توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب قائله‌های زیادی راه انداختند و جوانان زیادی در این قائله‌ها به شهادت رسیدند اما خوشبختانه با همتی که امام راحل داشتند و با نفس الهی خود کشتی جمهوری اسلامی را هدایت کرده و این راه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه ادامه داد: اگر امروز غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی است به این دلیل است که مردم فلسطین تنها به دنبال حق خود هستند، حقی که بیش از 70 سال به ناحق از آنها ضایع شده است، رژیمی که با قتل، غارت و تصرف مردم اصلی آن سرزمین را از سرزمین خودشان بیرون کرد و امروز هم خود را دولت می‌نامد.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به عملکرد سران آمریکا و اروپا عنوان کرد: آنها امروز سراسیمه به دنبال حمایت از رژیم موقت صهیونیستی هستند، سلاح‌های نظامی در اختیار آنها قرار می‌دهند، این حرکت آنها چه توجیهی دارد، مردمی که سال‌ها در محاصره کامل بودند حق خود را می‌خواهند. مگر صهیونیست‌ها چه حقی دارند؟ حقی که با ترور و آدم کشی ایجاد شده حق نیست و محکوم به شکست است.

کدخدایی با اشاره به حرکت انقلاب اسلامی تاکید کرد: مسیر انقلاب اسلامی با هدایت امام شروع شده و همچنان ادامه دارد و با تدابیر مقام معظم رهبری کشور به سرچشمه اصلی خود رسیده و با پشتیبانی مردم به همه اهداف خود می‌رسیم.

وی در رابطه با انتخابات اظهارکرد: انتخابات از شاخص‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است، از همان ابتدا امام تاکید بر حضور مردم داشتند و رهبری نیز همواره بر حضور و مشارکت مردم تاکید دارند و انتخابات را لیله القدر نظام و انقلاب قلمداد کردند و مشارکت در انتخابات را شاخص و هویت جمهوری اسلامی می‌دانند که با حضور مردم نظام اسلامی بیمه می‌شود.

این عضو شورای نگهبان با اشاره به میزان مشارکت بالای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه در این استان با وجود همه محرومیت‌ها میزان مشارکت بالایی را در انتخابات شاهد هستیم و حتی در ادواری که در کشور کاهش مشارکت داشتیم در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره مشارکت مردم بالا بوده که امیدواریم در این دوره از انتخابات با تدابیر مسئولان، امام جمعه و استاندار و هیئت‌های نظارت و اجرایی شاهد مشارکت گسترده و خوب مردم در این استان باشیم.

کدخدایی با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت در استان‌ها و در بسیاری از جاها و بخشهای کشور مشغول به خدمت هستند، افزود: آنها بدون هیچ چشمداشت و تنها برای رضای خداوند و مردم در صحنه حضور دارند تا این کار ذخیره‌ای برای آخرت آنها باشد.

همچنین آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این دیدار با بیان اینکه امروز شورای نگهبان توانسته به وظیفه خود که حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی بوده عمل کند، گفت: شورای نگهبان در سطح وظیفه خود، راهش را در دفاع از نظام، سریع و قاطع و با قدرت ادامه دهد.

وی با بیان این‌که مردم پشتیبان انقلاب و نظام هستند، افزود: با وجود توطئه‌های 44 ساله دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، اما نظام ما مقابل همه این توطئه‌ها ایستاد و قدرت یافت و دشمن روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

آیت‌الله حسینی با بیان این‌که تنها جمهوری اسلامی به طور صحیح آینده را مدیریت می‌کند، اظهار کرد: مردم پشتیبان و در همه صحنه‌ها هستند و این به نظام قدرت می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، انتخابات را یک مرحله از مردم سالاری دینی عنوان و خاطرنشان کرد: مثل گذشته طبقه خاصی نیست که مدیریت کنند و در همه قوا از اقشار مختلف مردم و جریانات سیاسی حضور دارند و سهیم هستند و مردم خودشان تصمیم می‌گیرند.

آیت‌الله حسینی با بیان این‌که انتخابات نیاز به شور و تلاش دارد، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه در انتخابات مشارکت بالایی داشت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که دو بار حمله هوایی به استان کهگیلویه و بویراحمد شد و در سال‌های 56_‌5‌7 همانند یک روستایی و هیچ امکاناتی نداشت، بیان کرد: این استان به برکت جمهوری اسلامی رشد پیدا کرد و در همه صحنه‌ها حضور فعال دارد.

گفتنی است که عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان در بدو ورود به شهر یاسوج، با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست با فرمانداران و هیئت‌های نظارت، دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دیدار با شبکه مردمی ناظر از دیگر برنامه های سفر کدخدایی به این استان هستند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۱۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۳۰     ساعت: ۱۰ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024