صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ظهره‌ وند: صهیونیست‌ها در پی تصرف کامل غزه هستند

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند غزه را به دیگر اراضی اشغالی الحاق کنند و مردم غزه هم به صحرای سینا بروند و در ادامه کرانه باختری را تحمل نمی‌کنند و می‌خواهند مردم این منطقه به اردن بروند تا به خیال خود به اسرائیل واحد دست یابند.

جنایات صهیونیست‌ها ادامه دارد و گویا سربازایستادن هم ندارد. قدرت‌های غربی هم در انفعالی معنادار به سر می‌بردند و مشخص است که از این جنایت‌ها حمایت می‌کنند. حالا باید دید در ادامه مسیر این جنگ به کدام سمت می‌رود.

ابوالفضل ظهره‌وند، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات طوفان‌الاقصی قابل پیش‌بینی بود اما نه به این شکل. اکنون بار دیگر دیدیم که ماهیت رژیم صهیونیستی نه یک کشور یهودی است بلکه یک رژیم جنایتکار صهیونیستی برای تأمین اهداف امپریالیستی است. جایگاه غاصب رژیم صهیونیستی در منطقه بیش از هر زمان برای جهان آشکار شده است. آنها تصور می‌کردند در عملیات زمینی موفق خواهند اما با بررسی‌هایی متوجه شدند که موافقیتی نخواهند داشت و زمین‌گیر می‌شوند و به همین دلیل عملیات زمینی را شروع نکردند».

او ادامه داد: «آنها می‌خواستند مردم غزه را به صحرای سینا کوچ دهند اما مصر مخالفت کرد. حتی گفته شد که بدهی‌های مصر به بانک‌های جهانی را صفر می‌کنیم و فقط مرزها را باز کند اما مصر قبول نکرد. چهره‌ای که امروز از اسرائیل و آمریکا دیده می‌شود، شبیه به فراعنه است و همه‌چیز را یک‌طرفه تعریف می‌کنند و همه‌چیز را به نفع خود تفسیر می‌کنند. صهیونیست‌ها اگر اگر اطمینان یابند می‌توانند با مسیرهای تازه‌ای که پیش رویشان باز می‌شوند، جنگ را ادامه دهند، این کار را می‌کنند ولو آنکه نصف مردم غزه کشته شوند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «آمریکایی‌ها می‌خواهند بگویند مدیریت منطقه دست خودشان است و صهیونیست‌ها هم می‌خواهند بعد از این گروهی به نام حماس وجود نداشته باشد.  به زعم آنها جنگ هرچه ادامه یابد شکاف میان حماس و مردم غزه ایجاد شود زیرا آدرس غلط می‌دهند که اگر ما حمله می‌کنیم، تقصیر حماس است. از سوی دیگر می‌خواهند محمود عباس مدیریت همه فلسطینی‌ها را داشته باشد و یک سیستم دست‌نشانده داشته باشند».

ظهره‌وند در پایان گفت: «صهیونیست‌ها می‌خواهند در نهایت غزه را به تصرف کامل خود درآورند و به دیگر اراضی اشغالی الحاق کنند و مردم غزه هم به صحرای سینا بروند و مطمئن باشید در ادامه کرانه باختری را تحمل نمی‌کنند و می‌خواهند مردم این منطقه به اردن بروند تا به خیال خود به اسرائیل واحد دست یابند».

 

منبع: نامه نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۱۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۳۰     ساعت: ۱۱ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024