صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جزئیات برگزاری مذاکرات امنیتی ایران-پاکستان درباره افغانستان

رسانه‌های پاکستانی جزئیاتی را درباره برگزاری مذاکرات تهران-اسلام‌آباد در زمینه وضعیت امنیتی افغانستان با توجه به تشدید تهدید گروه‌های تروریستی برخاسته از این کشور گزارش کردند.

مذاکرات امنیتی ایران _ پاکستان درباره وخامت وضعیت امنیتی در افغانستان، به ویژه، فعالیت گروه‌های تروریستی در جهان در این کشور که تهدیدی علیه جهان و منطقه ایجاد می‌کند، امروز آغاز می‌شود.
روزنامه نِیشن پاکستان با انتشار این مطلب گزارش کرد: یک هیات ایرانی بلندپایه به ریاست «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در این مذاکرات شرکت می‌کند و ریاست هیات پاکستانی نیز بر عهده نماینده این کشور در امور افغانستان خواهد بود.
هیات ایرانی متشکل از چهار نفر است که نقش مهمی در تلاش‌های دیپلماتیک برای ایجاد ثبات در افغانستان دارند. «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان نیز در این مذاکرات هیات ایرانی را همراهی می‌کند.
کاظمی قمی، همچنین، با «جلیل عباس جیلانی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار خواهد کرد.

در حال حاضر، پاکستان و ایران  نگرانی مشترکی درباره وضعیت افغانستان و حفظ روابط دیپلماتیک قوی با این کشور دارند.
ایران و پاکستان به رغم روابط خوب با افغانستان تردیدهای سختی درباره استفاده از خاک افغانستان برای تروریسم علیه خود دارند.
حمله تروریستی اخیر در شهر کرمان ایران، ظاهرا، توسط شبه‌نظامیان تروریستی انجام شده بود که از استان نیمروز افغانستان نفوذ کرده بودند و این موضوع بیانگر اهمیت همکاری منطقه‌ای است.
در پی این حمله، کاظمی قمی دیدار مهمی با «مولوی عبدالکبیر» معاون نخست‌وزیر طالبان در کابل داشت و نگرانی‌های شدت‌یافته را درباره تروریسم مرزی با او مطرح کرد.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۳۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵     ساعت: ۱۳ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024