صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

فعال اصولگرا: شریان چاره‌ای جز ائتلاف ندارد وگرنه می‌بازد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: شریان راهی جز ائتلاف با اصولگرایان ندارد. البته اگر هم ائتلاف کند وزنی به ائتلاف اصولگرایان اضافه نمی‌کند.

ائتلاف مجموعه های اصولگرا پیروزی قطعی نیروهای این جریان را در انتخابات مجلس شورای اسلامی در پی خواهد داشت اما حضور کم رمق اصلاح طلبان در عرصه انتخابات، برخی مجموعه ها مثل شریان را به این فکر انداخته بود که به طور مستقل وارد عرصه رقابت شوند. این رویکرد همچنان در شریان بود تا آنکه اخیرا دبیرکل شریان از مسدود نبودن راه ائتلاف سخن گفت.

حبیب الله بور بور در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره چراغ سبز شریان به ائتلاف اصولگرایی گفت: ورود شریان به ائتلاف با اصولگرایان بستگی به این دارد که جریان اصلاحات چه لیستی را برای انتخابات مجلس ببندد. اگر سطح و وزن لیست اصلاحات طوری باشد که این ذهنیت پیش آید اگر مجموعه های اصولگرا هر کدام فهرست جداگانه دهند اصلاح طلبان شانس پیروزی خواهند داشت، رویکرد حضور در ائتلاف، در جریان اصولگرا تقویت می شود و مجموعه ها به سمت ارائه فهرست واحد می روند.

وی درباره میزان تمایل شریان به ائتلاف با سایر مجموعه های اصولگرا یادآور شد: پایداری و شریان از یک تفکر سیاسی هستند و آخر هر دو مجموعه به احمدی نژاد ختم می شود. دوره گذشته جبهه پایداری روز آخر از ارائه فهرست مستقل منصرف شد و چند نفر را به فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد. حالا امروز نیز شریان وزنی ندارد که بخواهد لیست جداگانه دهد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه علاقه دارم شریان لیست جداگانه دهد تا وزنش برای خودش و جامعه مشخص شود، یادآور شد: شریان راهی جز ائتلاف با اصولگرایان ندارد. البته اگر هم ائتلاف کند وزنی به ائتلاف اصولگرایان اضافه نمی کند.

عضو شورای نیروهای ائتلاف انقلاب اسلامی عرصه سیاسی کشور را اصولگرایی-اصلاح طلبی خواند و ادامه داد: مردم جریان را می شناسند و به جریان رأی می دهند؛ اصلا کاری ندارند چه لیست های مشابه دیگری می تواند در عرصه حاضر باشند. شورای ائتلاف در انتخابات گذشته جریان اصولگرا شناخته شد و سایر جریاناتی که به شورای ائتلاف اضافه نشدند و لیست جداگانه دادند باختند. حالا باید دید این دوره چقدر عاقلانه فکر می کنند یا آنکه همچنان می خواهند سفره جداگانه پهن کنند.

 

منبع: فردا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۳۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵     ساعت: ۱۳ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024