صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

حسن بیادی: قانون انتخابات برای انتخاب یک دهیار نوشته شده است

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی درباره برخی تخلفات انتخاباتی نکاتی را بیان کرد.

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تخلف های انتخاباتی گفت:  فساد در انتخابات بخش‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها استفاده نامربوط از موقعیت‌های اجتماعی و سیاسی خود، افراد و مسئولین با نفوذ می‌باشد ؛ مورد دیگر استفاده از منابع مالی دیگران است که قصد رانت جویی از کاندیدای انتخاباتی را دارند و یا استفاده و دست اندازی به بیت‌المال. 

وی ادامه داد: اما سوال اینجاست که وظیفه نهاد‌های حاکمیتی چیست و چگونه نامزد‌های انتخاباتی باید تبلیغات سالم را در جامعه اجرایی و انجام بدهند؟ فکر می‌کنید قانون جدید انتخابات تا چه حدی قابل اجراست؟ این قانون انگار برای انتخاب یک کدخدا در روستا و خوشبینانه برای انتخاب یک دهیار نوشته شده است. افرادی که این قانون را نوشته و تصویب  کرده نیز بگویند خودشان چقدر هزینه کرده اند؛ و با چه روش صحیحی به مجلس راه پیدا کرده‌اند؟ حالا کاری ندارم که مثلا در کلان شهر‌هایی مانند تهران، اصفهان، شیراز  و تبریز و چند شهر بزرگ دیگر اکثر مردم نمایندگان خود را نمی‌شناسند و  بدون شناخت به نامزد‌های انتخاباتی رأی می‌دهند و پس از انتخابات اکثر نمایندگان دیگر با مردم کاری ندارند و نوعا وکیل‌الدوله می‌شوند و از مردم طلبکار.

بیادی افزود: نمیدانم چگونه بگویم که به کسی بر نخورد و تهمت نزند، چون مسئولین ذیربط در این زمینه حاضر به فکر کردن نیستند و یا برای مردم احترام قائل نمی‌باشند، فقط می‌گویند مردم باید بیایید رأی بدهید و این مردم خوب و باوفا و ایثارگر هم اطاعت می‌کنند و در این انتخابات هم بحول و قوه الهی حضور پرشور خواهند داشت. اما مسئولین و همه ما سیاسیون باید بدانیم که باید انصاف داشته باشیم و برای مردم مخصوصا جوانان پرشور فکری اساسی کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: همه ما فردای قیامت مسئول هستیم و باید در محضر خداوند تبارک و شهیدان پاسخگو باشیم؛ لذا با برنامه‌ریزی باید برای رضایت عمومی تلاش کنیم و  با عملکرد انقلابی شور و امید را در کشور پمپاژ کنیم و مطلب مهم دیگر اینکه ساختار مدیریت اجرایی و نیز ساختار انتخابات دارای مشکلات اساسی است. بنابراین هر نوع اتفاق و ناعدالتی و هرگونه عیب و ایرادی متصور است بنابراین فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی با این نوع ساختار معیوب با هر شکلی که باشد نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۴۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵     ساعت: ۱۶ : ۴۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024