صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

حاج‌علی‌اکبری: احیای مساجد دستور کار ویژه ائمه جمعه است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گردهمایی سراسری نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور گفت: ائمه محترم جمعه کشور مصمم هستند به فضل پروردگار مسئله احیا، عمران و آبادانی ظاهری و باطنی مساجد را در دستور کار ویژه خودشان قرار دادند و مصمم هستند در این زمینه اتفاق تازه‌ای رقم بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بیست و ششمین گردهمایی سراسری نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور که امروز دوشنبه (25 دی ماه) برگزار شد، گفت: آقای رئیس‌جمهور در اوایل مسئولیت حضرت عالی خدمت شما عرض کردیم که بسیاری از مصلی‌های نماز جمعه در کشور به صورت ناتمام باقی مانده است. خدا را شاکر هستیم که در ایام مسئولیت شما نسبت به تکمیل مصلی‌ها اهتمام بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد و در سفرهای استانی اتفاقات خوبی نیز در حال رقم خوردن است؛ ولی کافی نیست.

وی افزود: امید داریم تا پایان این دوره از مسئولیت شما روند ساخت مصلی‌های نماز جمعه کشور بویژه مصلی‌های بزرگ حداقل بخشی که قابلیت برگزاری نماز داشته باشد به پایان برسد و این نمادی که به عنوان نماد ناکارآمدی در حوزه دینی مقابل چشم مردم وجود دارد، برداشته شود.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ائمه محترم جمعه کشور به فضل پروردگار مصمم هستند تا مسئله احیا، عمران و آبادانی ظاهری و باطنی مساجد را در دستور کار ویژه خودشان قرار دهند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: برای پشتیبانی از این حرکتی که ائمه جمعه در احیای مساجد دارند نیازمند عنایت خاص حضرت عالی و دولت هستیم. البته تقویت بنیه حوزه فرهنگ کشور به ویژه در بخش دینی توقع خاص همه ماست که مورد عنایت شما نیز قرار داشته است.

وی در ادامه به طراحی سامانه جمع آوری اطلاعات مساجد کشور اشاره کرد و افزود: سامانه‌ای برای جمع آوری اطلاعات جامع مساجد کشور طراحی شده که مربوط به فعالیت دور جدید است. پیش از این، ما در این زمینه با مشکل مواجه بودیم و از تعداد دقیق مساجد در کشور اطلاعی نداشتیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای مدیریت و سازماندهی مساجد کشور اولین وسیله‌ای که نیاز داشتیم اطلاعات جامع، گسترده و امین بود که به همت دوستان و ائمه جمعه کشور به سرعت تکمیل خواهد شد و توسط شما از این سامانه رونمایی خواهد شد.

 

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۵۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵     ساعت: ۱۷ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024