صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ادعای انگلیس: پیش از اقدام نظامی برای تهران پیام ارسال شد که گروه‌های نیابتی خود را مهار کند

وزیر دفاع انگلیس که در پی تجاوز نظامی این کشور علیه یمن با اعتراضات گسترده داخلی مواجه است، با تکرار ادعاهای نخ‌نما درباره نقش ایران در عملیات گروه‌های مقاومت منطقه مدعی شد که پیش از اقدام نظامی، برای تهران پیام ارسال شد که گروه‌های نیابتی خود را مهار کند.

گرنت شپس روز دوشنبه در سخنانی فرافکنانه به شبکه خبری اسکای گفت که بریتانیا و آمریکا در مورد حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، هشدارهای «مستقیم و غیرمستقیم» به ایران ارسال کردند.
وی این گونه ادعا کرد: «هیچکس نمی‌تواند بگوید که ما به حوثی‌های مورد حمایت ایران هشدارهای لازم را ندادیم. ما خیلی واضح پیام‌هایی را مستقیم و غیرمستقیم به ایران و حوثی‌ها فرستادیم تا بگوییم زمان رو به اتمام است.»
این مقام نظامی انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا حملات بیشتری علیه یمن در راه است، گفت: «باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، زیرا ما نمی‌خواهیم در تحولات دریای سرخ دخیل باشیم. اما در نهایت، آزادی ناوبری یک حق بین‌المللی است».
شپس با بیان اینکه دولت انگلیس تصمیمی برای افزایش تنش‌ها در دریای سرخ ندارد، ادعا کرد: «قصد نداریم در یمن دخیل بشویم اما می‌خواهیم یک پیام بسیار شفاف و صریح به حوثی‌های مورد حمایت ایران بدهیم که رفتار آنها در دریای سرخ کاملا غیرقابل قبول است».
وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: «ما نمی‌توانیم این وضعیت را بپذیریم که آنها (یمنی‌ها) برای شناورها در دریای سرخ مزاحمت ایجاد کنند. ما به دقت اوضاع را زیر نظر داریم و اگر نیاز به انجام اقدامات بیشتر باشد، ما آن را لحاظ خواهیم کرد».
وی از پاسخ به سوال درباره مشارکت نکردن سایر کشورها در حمله به یمن، طفره رفت و گفت: «هنگامی که صحبت از این موضوع می‌شود، بریتانیا یکی از آن کشورهایی است که به‌طور سنتی پیش‌قدم است».

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۵۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵     ساعت: ۱۸ : ۱۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024