صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اظهارات محسن هاشمی درخصوص اصلاح کابینه رئیسی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی معتقد است که برای اصلاح کابینه رئیسی باید منتظر روی کار آمدن مجلس دوازدهم باشیم.

سید ابراهیم رئیسی در سال سوم ریاستش بر دولت سیزدهم تن به تغییر کابینه می دهد؟ این مطالبه ای است که گرچه از سال گذشته گاه و بیگاه از سوی طیف های مختلف سیاسی مطرح می شد اما در سال جاری با تاکیدات رهبری انقلاب درخصوص جهش تولید و ضرورت مشارکت مردمی در این مسیر، طی هفته های اخیر تبدیل به یک مطالبه از رئیسی شده است.

برخی معتقدند تغییرات در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و بین الملل بدون اصلاح کابینه امکان پذیر نیست، در مقابل کسانی نیز هستند که با وجود اذعان به ناتوانی و ناکارآمدی کابینه براین اعتقادند که اصلاح کابینه چندان تاثیری در تغییر روند حرکتی دولت نخواهد داشت.

در این میان برخی نیز پیش بینی می کنند رئیسی زیر بار تغییر و اصلاح کابینه نخواهد رفت اما مجلس جدید ممکن است برکناری برخی وزرا با ابزار نظارتی استیضاح را پیگیری کند.

محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، براین اعتقاد است که دولت رئیسی دولت هماهنگی نیست اما باید منتظر روی کار آمدن مجلس جدید برای هرگونه اصلاح در دولت بود.

دولت باید با مجلس جدید هماهنگ باشد

محسن هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرآنلاین درباره لزوم اصلاح کابینه دولت سیزدهم گفت: در آستانه تغییر مجلس قرار داریم و الان مناسب نیست در مورد تغییرات در مدیران دولت صحبت شود چراکه باید صبر کرد تا مجلس جدید مستقر شود.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که یک زمانی بحث این بود که وقتی مجلس جدید مستقر می‌شود کابینه باید مجدداً رأی اعتماد از مجلس بگیرد یا خیر که در نهایت به این نتیجه رسیدند که نباید مجدداً از مجلس جدید برای کابینه رأی اعتماد گرفت به این معنی که کابینه در مجلس جدید نباید رأی بگیرد اما چنانچه لازم است تغییراتی صورت بگیرد دولت باید با مجلس جدید هماهنگ شود.

وی افزود: در حال حاضر کمتر از دو ماه به پایان عمر مجلس یازدهم باقی مانده است، در نتیجه باید مشاهده کرد که مجلس جدید به چه صورت خواهد بود و هیئت رئیسه و فراکسیون‌ها به چه صورت عمل خواهند کرد، تفکر واقعی مجلس جدید چیست و بعد دولت ترمیم شود.

دولت رئیسی، دولت هماهنگی نیست

هاشمی ضمن اشاره به نقاط ضعف کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: نظر صاحب نظران این است که دولت سیزدهم دولت هماهنگی نیست و مشکلات جدی دارد چراکه دولت در مورد بسیاری از مشکلات که نیاز بوده حل شوند از جمله تورم، قیمت خودرو و مباحث فرهنگی نظیر فیلترینگ اینترنت و حجاب و در مجموع مسائل اجرایی، از موفقیت کافی برخوردار نبوده است.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، خاطرنشان کرد: در مجموع ناهماهنگی در دولت وجود دارد و باید مشاهده کرد که مجلس جدید چگونه عمل خواهد کرد، به این ترتیب که با فشار مجلس دولت‌ تغییر می‌کند یا خود دولت تصمیم می‌گیرد که ضمن هماهنگی با مجلس تغییراتی در کابینه انجام دهد.

 

منبع: خبرآنلاین

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۲۶۰۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۰     ساعت: ۲۰ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024