صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

«شستا» بالاخره صاحب بازارگردان شد

سرانجام پس از ماه ها کش و قوس نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی موسوم به «شستا» صاحب بازارگردان شد.

مرتضی لطفی، عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در خصوص موضوع بازارگردانی نماد شستا گفت: روز چهارشنبه گذشته با مسئولین بورس تهران جلسه ای داشتیم و امروز هم جلسه هیات مدیره برای تعیین بازارگردان و تامین اعتبار لازم برای حمایت از سهم برگزار شد.
وی گفت: خوشبختانه شرکت تامین اندیش رفاه پردیس به عنوان بازارگردان انتخاب و به بورس معرفی شد.
به گفته وی، تدابیر لازم برای حمایت از سهم شستا خصوصا برای اشخاص حقیقی و سهامداران خرد فراهم شده و امیدواریم نهایتا تا پایان هفته با توجه به نظر شرکت بورس شاهد بازگشایی نماد شستا باشیم.
لطفی افزود: ما در گذشته هم در اردیبهشت ماه و شهریور ماه بازارگردان معرفی کرده بودیم اما با توجه به اشکالاتی در انعقاد قرار داد، سازمان بورس با بازارگردان موافقت نکرد.
سهامدار عمده شستا گفت: البته سهامداران استحضار دارند که ما معادل 1000 میلیارد تومان در طی دو ماه گذشته، از طریق کارگزاری بانک رفاه از سهام حمایت و خریداری کردیم.

لطفی گفت: ما اعتقاد داریم باید از سهم حمایت شود به هر حال علاوه بر سهامداران حقیقی ما حدود 3 میلیون و 600 هزار بازنشسته و بیمه پرداز داریم که ذی نفع ما هستند و ماموریت اصلی ما حمایت از منافع آن ها است. ما در راستای حفظ و صیانت از حقوق سهامداران و بیمه شدگان و شرکای اجتماعی مان تلاش خواهیم کرد.
این مقام مسئول در مورد میزان تعهد بازار گردانی نیز به خبرنگار بورس24 گفت: ما تعهد داریم که حمایت کنیم ، در گذشته به میزان 1000 | میلیارد تومان حمایت انجام شده، برای فاز دوم هم همین میزان پیش بینی شده است. اما مهمترین نکته این است که در صورت عدم ثبات و فراز و نشیب سهام، قائدتا اعتبار لازم برای این حمایت در نظر گرفته می شود. ما به رقم ثابتی برای حمایت نیاز نداریم باید دید در این مقطع و با توجه به شرایط بازار تشخیص و برآورد برای رسیدن به ثبات قیمت سهم چه میزان نیاز است. امیدواریم با حمایت اشخاص حقوقی و بازارگردان شاهد رشد سهام و شاخص بورس باشیم تا سهامداران خرد متضرر نشوند.

 

منبع: بورس 24

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۵۹۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۵     ساعت: ۹ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
  • ٦ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 14 2024