صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نرخ تورم ماهانه دی ماه ۲۰ استان کمتر از ۲ درصد است

براساس داده‌های آماری مرکز آمار، نرخ تورم ماهانه دی ماه ۲۰ استان کشور به کمتر از ۲ درصد رسید و در این دوره مازندران با ۰.۸ درصد کمترین و زنجان با ۳.۳ درصد بالاترین میزان را داشت.

منظور از نرخ تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است که این نرخ در دی ١٣٩٩ به ١.8 درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

استان‌های مرکزی، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، همدان، لرستان، ایلام، یزد، اردبیل، قم، قزوین، گلستان و البرز نرخ تورم ماهانه کمتر از 2 درصد داشتند. 

آذربایجان شرقی، اصفهان و سمنان نرخ تورم ماهیانه 2 درصد، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، زنجان، هرمزگان، تهران، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نرخ تورم ماهیانه بیش از دو درصد داشتند. 

براساس این گزارش، نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در دی ماه  ٤٦.٢ درصد بود. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٥٥.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم  (٤١.٥ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٢.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٦.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (٢٨.٨ درصد) است.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۵۰۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۸     ساعت: ۸ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024