صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

قیمت واقعی آهن یک پنجم قیمت بازار!

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن از افزایش دوباره قیمت میلگرد و آهن خبر داد و گفت: قیمت آهن نسبت به هفته گذشته بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. قیمت میلگرد ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است. معتقدیم آهن و تیرآهن تا پایان سال ارزان نمی‌شود.

آهن و میلگرد دوباره گران شده و اعتراض سازندگان مسکن را به دنبال داشته است. اواسط دی ماه حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: « گرانی فعلی قیمت آهن و میلگرد قابل قبول نیست و مردم منتظر کاهش قیمت میلگرد و آهن باشند.» وعده‌ای که نه تنها محقق نشد بلکه حالا قیمت آهن و میلگرد بیشتر شده است.

اگر چه به گفته رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن، قیمت آهن و میلگرد یعنی رقم فعلی 12 تا 14 هزار تومان واقعی نیست و قیمت واقعی میلگرد کیلویی 4 هزار تومان است اما در بازار میلگرد را با قیمتی کمتر از 12 هزار تومان پیدا نمی‌کنید.

چرا آهن و میلگرد حدود پنج برابر قیمت واقعی فروخته می‌شود؟ محمد آزاد در این‌باره به تجارت‌نیوز گفت: علت گرانی آهن و میلگرد این است که شمش در بورس کالا بالای 10 هزار تومان فروخته می‌شود.  از طرفی افزایش نرخ دلار هم مزید بر علت شده تا قیمت آهن و فولاد قیمت ثابتی نداشته باشد.

آیا ممکن است آهن و میلگرد تا پایان سال در بازار ارزان شود؟ رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن پاسخ داد: آهن و میلگرد در بورس کالا عرضه می‌شود به همین دلیل نمی‌توانیم به مردم توصیه کنیم که قیمت آن ارزان می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۵۱۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۹     ساعت: ۱۰ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
  • ٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 19 2024