صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کد‌ بورسی‌ها به ۵۷ میلیون عدد رسید

رئیس سابق سازمان بورس گفت: تعداد کد‌های بورسی ابتدا ۱۰ میلیون بود و در مجموع با سهامداران عدالت به ۵۷ میلیون رسیده است.

حسن قالیباف اصل رئیس سابق سازمان بورس در جلسه تودیع و معارفه دیروز (چهارشنبه) اظهار کرد: وزیر اقتصاد به بنده اعتمادی کرد و البته حمایت زیادی را از بازار سرمایه در این مدت 10 ماه به عمل آورد.

او بیان کرد: ورود بنده به سازمان بورس با طرح آزاد سازی سهام عدالت و صندوق‌های etf و ورود پرحجم سرمایه گذاران به بازار سرمایه مصادف شد.

رئیس سابق سازمان بورس اظهار کرد: با توجه به تورومی‌ که به وجود آمد، حجم نقدینگی زیادی به سمت بازار روانه شد.

او بیان کرد: صحنه بازار سرمایه در سال 99 با سال‌های گذشته بسیار متفاوت بود، ارزش ابتدا 4 هزار هزار میلیارد تومان بود و اکنون به  10 هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

قالیباف اصل گفت: تعداد کد‌های بورس ابتدا 10 میلیون کد بود و اکنون به 29 میلیون کد رسیده است. بنابراین در مجموع تعداد کدهای بورسی صادر شده با سهامداران عدالت به 57 میلیون رسیده است.

او بیان کرد: سال گذشته مجموع پذیرش 5 هزار میلیارد بود و  امسال به 28 هزار میلیارد تومان رسیده است.

قالیباف اصل گفت: در دنیا پروژه‌ها را تامین مالی عمومی نمی‌کنند، ولی در سازمان طی تصمیماتی که گرفتیم امکان تامین مالی عمومی را به شرکت‌ها دادیم.

او بیان کرد: امسال شورای عالی بورس دو تصمیم مهم برای صندوق‌ها گرفت که 10 هزار میلیارد تومان بود، اما با تصمیمی که گرفته شد به 50 هزار میلیارد تومان رسید.

قالیباف اصل گفت: در ابتدا 227 صندوق در بازار سرمایه بود که اکنون 260 صندوق و تعداد سبد گردان‌ها بعد قانون تصویب امسال 40 سبد مجوز گرفتند.

رئیس سابق در رابطه با بازار گردانی گفت: مابعد 20 /6 که مصوبه تصویب شد ناشران را مجاب کردیم که بازار گردانی کنند.

قالیباف اصل گفت: امسال شورا یک تصمیم بسیار مهمی را در رابطه با کاهش کارمزد گرفت که محقق شد، و قرار شد کارگزاری‌ها سی درصدی را که از آن‌ها کم می‌شد به صندوق توسعه واریز کنند. اکنون مجموع شش هزار میلیارد صندوق توسعه صرف بازار گردانی شده است.

او گفت: قرار شده تا eps را در اختیار سهامداران قرار بدهند، شرکت‌ها باید از اواخر بهمن ماه اقدام به ارائه eps خود کنند.

رئیس سابق بازار سرمایه گفت: در شرکت فرابورس بازار قرمز را تعریف مجدد کردیم و بازار هدف هم برای شرکت‌های دانش بنیان است، بازار قرمز نیز شرکت‌هایی هستند که زیاد اوضاع خوبی ندارند این دو بازار کارکردش با سایر بازار‌ها متفاوت است.

لزوم گذراندن دوره 6 ماهه برای ورود به بازار سرمایه
قالیباف اصل اظهار کرد: از این به بعد قرار است اگر کسی می‌خواهد وارد بازار سرمایه شود یک بازه شش ماهه را طی کند و آزمون بدهد بعد بتواند وارد آن شود که شرکت سپرده گذاری مرکزی اقداماتش را انجام داده است.

او بیان کرد: آزادسازی سهام عدالت بعد 14 سال رخ داد، که یک کار بسیار عظیمی را می‌طلبید که همکاران ما در شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدامات لازم را در این رابطه انجام دادند.

قالیباف اصل گفت: اکنون بحث مجامع، پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام است، اکنون 100 شرکت، سود خود را از طریق این سامانه واریز کردند.

او بیان کرد: امسال همکاران فناوری تلاش کردند تا سامانه معاملات را در ترید تقویت کنند، امسال 4 میلیون نفر به صورت الکترونیکی احراز هویت شدند.

رئیس سابق بورس بیان کرد: امسال تفاهم نامه‌ای را با معاونت پیشگیری قوه قضائیه تحت عنوان عدالت ترمیمی منعقد کردیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۵۲۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۹     ساعت: ۱۰ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
  • ٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 19 2024