صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نان و پنیر هم لاکچری شد؛ پنیر لیقوان کیلویی ۳۸۰ هزار تومان

تورم و گرانی به ساده‌ترین غذای ایرانیان نیز رحم نکرده است و بررسی‌ها حاکی از آن است که هزینه تهیه نان و پنیر و گردو از نیم‌ میلیون تومان گذر کرده است.

بنابر آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تورم کالاهای اساسی خوراکی در تیرماه رکورد زده است و با افزایش ٤.٤ واحد درصدی به 86 درصد رسیده است.

گفتنی است که غذای محبوب و ساده ایرانیان نیز از این افزایش قیمت‌ها در امان نمانده است و بعضا هزینه تهیه نان و پنیر و گردو نیم میلیون تومانی شده است.
بررسی های میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلوگرم پنیر لیقوان در بازار به 380 هزار تومان رسیده است و هر کیلوگرم مغز گردو نیز در بازار به قیمت 360 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
در این بین اما هزینه تهیه نان و پنیر گردو حتی بالاتر نیز می‌رود و در برخی موارد قیمت مغز گردو اعلاء به کیلویی 400 هزارتومان نیز می‌رسد.


بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از گرانی پنیرهای لیقوان شرکتی در بازار است به طوری که بسته‌های 400 گرمی این پنیر در بازار این روزها 102 هزار تومان قیمت دارد و بسته‌های 700 گرمی آن نیز 242 هزار تومان قیمت خورده است.
تهیه نان و پنیر و گردو با انواع دیگر پنیر نیز گران تمام می‌شود؛ به طوری که پنیرهای شرکتی 400 گرمی این روزها در بازار حداقل به قیمت 40 هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.
از گرانی نان نیز نباید غافل شد؛ مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت سنگک آزادپز ساده به 5 هزار تومان رسیده است و سنگک کنجدی آزادپز بر اساس سایز نان در برخی مناطق تهران 7 تا 15 هزار تومان قیمت دارد.

 

منبع: خبرآنلاین

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۰۰۱۹
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۴     ساعت: ۵ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024