صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

صالحی‌امیری: مدیران سلیقه‌گرا موجب ناامنی ذهنی افراد هستند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مدیران نباید اعتمادسوزی کنند بلکه باید اعتمادساز باشند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک امروز در افتتاحیه نخستین دوره عالی رهبری در ورزش زنان و در تدریس موضوع مدیریت فرهنگی در ورزش، ضمن تشریح انواع و سطوح مختلف مدیریت اظهار داشت: مقوله رهبری با مدیریت متفاوت و فراتر از آن است و اولین نقطه در رهبری مساله ای به نام انسان محوری و آغاز رهبری در مدیریت نگرش انسانی؛ نه ابزاری به افراد است.پ
وی با بیان اهمیت سرمایه‌های نمادین و ماندگار در تاریخ مانند جهان پهلوان تختی گفت: افرادی صلاحیت رهبری در مدیریت را دارند که از شایستگی اخلاقی در مدیریت برخوردار و الگوی سایرین باشند و مدیرانی که مقبولیت ندارند موفق نخواهند شد. 
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به آثار اعتمادسازی در جامعه تصریح کرد: مدیران نباید اعتماد سوز بلکه باید اعتماد ساز باشند و بتوانند در کارکنان و مخاطبان اعتماد ایجاد کنند.
وی کلان‌نگری، جامع ‌نگری و آینده‌نگری را ابعاد نگرش استراتژیک رهبران و حداقل بازه زمانی آن را دهه نام برد و گفت: رویکرد توسعه گرانه مدیران انسان توسعه یافته و به دنبال آن جامعه توسعه یافته را ایجاد می‌کند که این جامعه بر پایه انسان محوری شکل گرفته است.
سیدرضا صالحی امیری دیگر شاخص‌های رهبری را تحول گرایی، کادرسازی و تربیت مدیران موفق، نتیجه گرایی، خلاقیت و همدلی، همنوایی و هم دردی عنوان کرد و افزود: مدیران امنیت آفرین، آرامش ذهنی، روانی و زیستی ایجاد میکنند و مدیران سلیقه‌گرا موجب نا امنی ذهنی افراد هستند.
رئیس کمیته المپیک تصریح کرد: اصل نخست در مطالعات فرهنگی، تغییر است و رهبران کسانی هستند که زیست فرهنگی ایجاد کنند و رهبری در مدیریت فهم دقیق از تغییرات جامعه و عمق تغییرات، تغییر در نظام باورها است.

 


منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۹۸۲۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۸     ساعت: ۷ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024