صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

چرا فدراسیون از صدور حکم استیلی خودداری کرد؟!

اگر حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم ملی امید حکم رسمی دریافت می کرد، او باید روز دهم اسفند ماه در انتخابات فدراسیون فوتبال در مجمع حاضر می شد.

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران عضو مجمع است اما اگر سرمربی تیم ملی بزرگسالان خارجی باشد مثل الان که دراگان اسکوچیچ خارجی است، سرمربی تیم ملی امید به شرط ایرانی بودن باید در مجمع شرکت کند. البته اگر تیم ملی امید زمان برگزاری مجمع فاقد سرمربی باشد، آن وقت دستیار ایرانی سرمربی تیم ملی بزرگسالان عضو مجمع می شود.
حمید استیلی از مجمع کنار گذاشته شد
اردیبهشت ماه امسال وقتی قرار بود انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود، حمید استیلی سرمربی تیم ملی امید ایران بود. حتی قبل از آن موقع نام نویسی از نامزدها، یکی از فرم های مجمع برای تایید کاندیداهای فدراسیون هم در اختیار حمید استیلی قرار گرفت اما بهمن ماه سال جاری حمید استیلی با این بهانه که هنوز حکم سرمربیگری تیم ملی امید را دریافت نکرده، از مجمع کنار گذاشته شد.
 تا جایی که حافظه ما یاری می کند حمید استیلی بعد از بازی های انتخابی المپیک با حکم کمیته فنی فدراسیون فوتبال در منصب خود باقی ماند. استیلی حتی یک دوره به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان پیشنهاد رسمی همکاری دریافت کرد اما با رد این پیشنهاد، از فدراسیون فوتبال خواست کسی را به عنوان سرمربی جوانان معرفی کند که سابقه کار در این رده سنی و آشنایی لازم با این حوزه را داشته باشد. همان زمان اعلام شد حمید استیلی سرمربی تیم ملی امید ایران است.
استیلی در اعتراض به دخالت فدراسیون از کمیته فنی کنار کشید
حمید استیلی که همزمان عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال بود، در مقطعی که فدراسیون بدون توجه به مصوبات کمیته فنی، مربی برگزیده این کمیته برای هدایت تیم ملی جوانان را کنار گذاشت و مربی دیگری را به عنوان سرمربی این تیم معرفی کرد، در اعتراض به دخالت آشکار فدراسیون، از عضویت در کمیته فنی کنار کشید اما همچنان از او به عنوان سرمربی تیم ملی امید نام برده می شد. حتی در روزهایی که استیلی به نشانه اعتراض به دخالت های آشکار برخی مسئولان فدراسیون از حضور در کمیته فنی خودداری می کرد، میرشاد ماجدی به عنوان رییس کمیته جوانان به صراحت گفت: استیلی سرمربی تیم ملی امید یا همان زیر 23 سال ایران است.
صالحی امیری ادعای غیر رسمی فدراسیون را تکذیب کرد
این ماجرا تا زمستان امسال ادامه داشت اما ناگهان با نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون فوتبال، به صورت غیر رسمی اعلام شد حمید استیلی حکم جدید سرمربیگری تیم ملی امید را ندارد. کمیته فنی فدراسیون فوتبال تلاش کرد این حکم برای حمید استیلی صادر شود اما از داخل فدراسیون به این کمیته گفته شد صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک مخالف ادامه مربیگری استیلی در تیم امید است و به همین دلیل فعلا امکان صدور حکم جدید برای استیلی وجود ندارد. این در حالی است که صالحی امیری به صراحت گفته نه امروز و نه در گذشته، هیچ گاه هیچ حرفی در مورد مخالفت با ادامه سرمربیگری حمید استیلی در تیم امید نزده و اتفاقا خود رییس کمیته ملی المپیک هم از فدراسیون فوتبال بابت حذف این کمیته به عنوان یک نهاد ورزشی از مجمع فدراسیون فوتبال گلایه دارد.
اساسنامه می گوید وحید هاشمیان باید در مجمع باشد
با این حساب در محافل فوتبالی این روایت به گوش می رسد که چون حمید استیلی قصد حمایت از یکی از نامزدهای فوتبالی انتخابات فدراسیون فوتبال را داشت، آن دسته از مسئولان فدراسیون فوتبال که به هیچ وجه علاقه ندارند یک نامزد فوتبالی رییس فدراسیون فوتبال شود، از صدور حکم حمید استیلی خودداری کردند تا او روز انتخابات در مجمع حاضر نباشد. صد البته همین حالا هم وحید هاشمیان باید به عنوان دستیار ایرانی دراگان اسکوچیچ در مجمع شرکت کند و مجاب کردن هاشمیان به حمایت کردن از یک کاندیدای خاص اصلا کار ساده ای نیست. اساسنامه می گوید نماینده تیم ملی باید وحید هاشمیان باشد و کسی حق ندارد اساسنامه را طور دیگری تفسیر کند!
 درباره حمید استیلی گفته می شود او این روزها نه تنها خارج از فوتبال که خارج از ایران است! او می توانست یکی از فوتبالی های مجمع باشد و طبیعی است آنهایی که تلاش می کنند گزینه غیر فوتبالی شان رییس فدراسیون فوتبال شود، برای کاهش تعداد فوتبالی های مجمع دست به هر کاری می زنند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۷۹۳۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۷     ساعت: ۱۱ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024