صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

خواسته سربازان اوکراینی از فوتبالیست‌ها

هافبک تیم ملی فوتبال اوکراین عنوان کرد سربازان این کشور هر روز برای بازیکنان پیام می‌دهند که تیم برای حضور در جام جهانی تمام تلاش خود را انجام دهد.

به نقل از رویترز، تاراس استپاننکو، هافبک تیم ملی فوتبال اوکراین روز جمعه گفت که بازیکنان این تیم با قلب و روح خود در انتخابی جام جهانی رقابت خواهند کرد چرا که سربازانی که هر روز تهاجم روسیه را دفع می‌کنند، از تیم می‌خواهند هر کاری که می‌توانند برای صعود به جام جهانی انجام دهند.
اوکراین که آخرین بار در ماه نوامبر(6 ماه پیش) برابر بوسنی و هرزگوین به میدان رفت، مدت‌ها است که دیداری نداشته است. این تیم در مرحله نیمه نهایی پلی آف انتخابی جام جهانی در ابتدا به مصاف اسکاتلند خواهد رفت و برنده این مسابقه برای حضور در جام جهانی قطر به مصاف ولز خواهد رفت. هر دو دیدار در زمین حریفان برگزار می‌شود. اوکراین ابتدا باید در گلاسکو بازی کند و سپس در صورت برنده شدن باید به دیدار ولز در کاردیف برود.
اوکراین در یک بازی دوستانه بعد از پایان رقابت‌های باشگاهی در فصل جاری مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ به میدان خواهد رفت که اولین بازی آن‌ها پس از حمله روسیه به این کشور است که مسکو آن را "عملیات ویژه" می‌نامد.
استپاننکو درباره شرایط اوکراین برای حضور در جام جهانی گفت: هر روز پیام‌هایی از سربازان دریافت می‌کنیم. بسیاری از سربازان، بسیاری از مردم در اوکراین عاشق فوتبال هستند و آن‌ها فقط یک خواسته دارند و درخواست آنها این است: لطفا هر کاری که می‌توانید برای رفتن به جام جهانی انجام دهید. برای کشور و برای آن‌ها صعود به جام جهانی یک رویاست. این اتفاق مانند یک جشن ملی برای کشور خواهد بود. به همین دلیل است که ما باید با تمام توان خود در انتخابی جام جهانی بازی کنیم. باید با قلب و روح‌مان در انتخابی جام جهانی شرکت کنیم. ما می‌دانیم در این شرایط صعود به جام جهانی چقدر برای مردم اوکراین و سربازان مهم است و ما تمام تلاش خودمان را در این راه خواهیم کرد. 
تیم ملی فوتبال اوکراین در حال حاضر در اسلوونی تمرین می‌کند و آماده حضور در این رقابت‌ها می‌شود. 
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: هر روز عکس‌ها و فیلم‌هایی درباره اتفاقات کشور می‌بینیم و واقعا دیدن این تصاویر دشوار است. ما به خوبی درک می‌کنیم که این بازی برای ما چه معنایی دارد و باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا بهترین عملکرد خود را نشان دهیم.
با تعلیق لیگ برتر اوکراین به دلیل تهاجم روسیه، الکساندر پتراکوف، سرمربی تیم گفت که کار آن‌ها در حال حاضر بسیار سخت شده است زیرا ماه‌هاست که هیچ تمرینی برای بازی نداشته‌اند. او نیز درباره شرایط تیم ملی اوکراین گفت: ما مدت‌هاست هیچ بازی رسمی نداشتیم و به دلیل جنگ لیگ ما نیمه تمام ماند، بنابراین مهم‌ترین چیز برای بچه‌های ما این است که همه تلاش خود را در این بازی‌ها انجام دهند. 
اوکراین در صورت صعود در گروه دوم رقابت‌ها با انگلیس، آمریکا و ایران هم‌گروه خواهد شد.

 


منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۶۰۳
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۱۷     ساعت: ۱۰ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024