صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

این پرسپولیس، ستاره زیر ۲۶ سال ندارد!

پرسپولیس در فصلی که هفته‌های پایانی‌اش را می‌گذرانیم تیم مسنی بود و شاید همین یکی از عوامل ناکامی‌اش به شمار آید. البته ناکامی نه به معنای مطلق و تنها از این جهت که نتوانست باز هم قهرمان شود و شاید اسم این را بشود برای پرسپولیس ناکامی گذاشت.

با احتساب بازیکنانی که در نیم فصل دوم به پرسپولیس اضافه شدند در حال حاضر معدل سنی 28 بازیکن فعلی تیم پرسپولیس 27 سال و 5 ماه است. تصور کنید تیم تکان اساسی نخورد و آنگاه به سن این بازیکنان در شروع فصل بعد سه چهار ماه دیگر اضافه خواهد شد و باز هم میانگین سنی پرسپولیس بالا خواهد رفت مگر اینکه یحیی به جذب بازیکن جوان راضی شده و شکل تیمش را تغییر دهد که فعلاً خبری از اقبال به جوان‌ها نیست.
گل‌محمدی طی دو سال و نیم حضورش در پرسپولیس ثابت کرده خیلی خیلی سخت به جوان‌ها اعتماد می‌کند و معتقد است جوانی که بخواهد در این تیم فیکس بازی کند باید ستاره باشد و کار در بیاورد. البته در لیگ‌های بزرگ اروپایی و حتی در تیم‌های ثروتمند بعضاً بازیکنانی 18-17 ساله می‌درخشند و معنی عام «بازیکن جوان» در فوتبال اروپا یعنی این سن و سال اما گل‌محمدی حتی به بازیکنانی 23-24 ساله که در فوتبال ایران جوان نامیده می‌شوند رویکردی ندارد.
در بازه زمانی 2 سال و نیمه سرمربیگری یحیی در پرسپولیس هیچ بازیکن جوان شاخصی فرصت عرض اندام نیافته و به نوعی خارج از ترکیب اصلی بوده است. یحیی بازیکنان جوان قبلی پرسپولیس را کنار گذاشت و به جوان‌های تازه وارد هم میدان نداد .در عین حال جوان‌هایی مثل شریفی، عبدی، مهدیخانی و شجاعی که دیگر به معنای واقعی کلمه جوان نبوده و باتجربه شده‌اند هم خیلی کم بازی کرده و اثرگذار نبودند.
نکته مهم در مورد شرایط سنی پرسپولیس اینکه 8 بازیکن مهم این تیم بالای 30 سال سن دارند و از بین نفرات کارگشا همه بالای 26 سال هستند. در واقع نفرات زیر 26 سال به نوعی در اسکواد تیم نیستند یا اگر هستند بازیکنانی صرفاً نیمکت نشین به حساب می‌آیند. از بین نفرات جوان‌تر مهدی عبدی بیشتر از بقیه بازی کرده اما نفرات دیگر مثل شجاعی و شریفی خیلی کم به میدان رفتند و نفراتی مثل مهدیخانی حتی به لیست نمی‌رسیدند. تعداد بازیکنان زیر23 سال هم زیاد نبود و با در نظر گرفتن دو مهره تاجیک باز هم میانگین بازی آنها بالا نبود چرا که بازیکنانی مثل عمری، جودکی و یوسفی خیلی سخت به لیست مسابقات می‌رسیدند.
به نظر می‌رسد شرایط سنی پرسپولیس در فصل بعد هم تکانی نخواهد خورد و با توجه به نفراتی که قرار است جذب شوند و در نظر گرفتن بازیکنانی که احتمالاً جدا می‌شوند میانگین سنی همین حول و حوش باقی خواهد ماند.
همین حالا با در نظر گرفتن سن و سال بازیکنانی که بحث حضورشان در پرسپولیس مطرح است و برخی‌شان نهایی شده‌اند، می‌توان به این مهم پی برد. بیرانوند در آستانه 30 سالگی است و پورعلی‌گنجی 30 را رد کرده. اوضاع در مورد شهباززاده نگران‌کننده‌تر هم هست چرا که او بیش از 32 سال سن دارد و تنها محمد خدابنده لو گزینه جوانی است که می‌تواند میانگین سنی تیم را پایین بیاورد.
البته یحیی فصل قبل هم دو خرید بالای 30 سال داشت (پاکدل و ابراهیمی) و جوان‌هایی هم که به خدمت گرفت و بازی داد (هنانوف، صفروف و تمیروف) اصلاً به کار تیم نیامدند.


منبع: ایران ورزشی

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۶۹۲
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۹     ساعت: ۱۰ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024