صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نمره باتری آیفون ۱۲ مشخص شد

از زمان عرضه سری آیفون ۱۲، بیشترین بحث درمورد این سری مربوط به بخش باتری بوده است. با توجه به حضور ۵G در این دستگاه‌ها و همچنین استفاده اپل از معماری ۵ نانومتری برای ساخت این پردازنده، صحبت‌های زیادی در خصوص عملکرد باتری این سری شده است اما بلاخره نمره باتری آیفون ۱۲ توسط GsmArena مشخص شده است تا جدول رقابت و صحبت‌هایی که تا به الان انجام شده، همگی خاتمه یابند.

نقطه ضعف همیشگی دستگاه‌های آیفون، باتری این دستگاه‌ها بود اما با عرضه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس اپل این نقطه ضعف را با تمام دستگاه‌های پیشین خود خاک نمود و سال 2019 را تبدیل به بهترین سال برای دستگاه‌های آیفون از لحاظ تمامی بخش‌ها کرد. خیلی از کاربران بر این باور بودند که با عرضه آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، اپل بار دیگر نیز عملکرد باتری‌های این دو دستگاه را بهبود خواهد داد تا حاشیه‌هایی که برای باتری آیفون وجود داشت برای همیشه از بین برود اما متاسفانه سری آیفون 12 نسبت به آیفون 11 از عملکرد باتری ضعیف‌تری برخوردار هستند.

نمره باتری آیفون 12: ضعیف‌تر از نسل قبل
نمره باتری آیفون 12 نشان دهنده وضعیت خوب این دستگاه در بخش باتری است اما نسبت به آیفون 11، شاهد کاهش نمره باتری آیفون 12 بوده‌ایم. آیفون 12 برخلاف باتری 3110 میلی آمپر ساعتی آیفون 11، از یک باتری 2815 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که حدود 10 درصد کوچکتر از باتری آیفون 11 است. اما با این حال اپل قول عملکرد بهتر این دستگاه با توجه به پردازنده A14 Bionic را به کاربران داده است. ولی بهینه بودن پردازنده این دستگاه نمی‌تواند مانع مصرف انرژی نمایشگر 1080 این دستگاه شود. بلاخره در آیفون 12، شاهد افزایش دو برابری رزولوشن نسخه پایه آیفون از 720 به 1080 بوده‌ایم.

آیفون 12 با وجود داشتن یک باتری 2815 میلی آمپر ساعتی اما توانسته است تا 20 ساعت بدون مشکل مکالمه بدون مشکل داشته باشد. همچنین تا 13 ساعت مشغول به وب گردی و پخش ویدیو باشد. سال گذشته آیفون 11 قادر به دریافت نمره 15 ساعت در بخش وب گردی و همچنین 19 ساعت برای بخش ویدیو بود.

در حالت کلی آیفون 12 نمره 84 ساعت را برای خود بدست آورده که نسبت به نمره 94 آیفون 11 نزدیک به 10 ساعت افت عملکرد داشته است. البته باید این مورد را مد نظر داشت که با ارائه بروزرسانی‌های آینده احتمال بهبود عملکرد باتری دستگاه تا حد زیادی وجود دارد. اما در صورتی که نیاز به شارژ دستگاه خود داشته باشید می‌توانید با استفاده از شارژر 15 واتی MagSafe در 30 دقیقه دستگاه را تا 30 درصد شارژ نمایید. همچنین در صورتی که از آداپتور 20 وات سیمی اپل استفاده کنید، این دستگاه در 30 دقیقه نزدیک به 58 درصد شارژ خواهد شد. همچنین برای شارژ شدن دستگاه تا ظرفیت 90 درصد نیاز به 60 دقیقه زمان است و برای 10 درصد باقی مانده نیز نیاز به زمان 30 دقیقه‌ای دارید که در کل زمان شارژ آیفون 12 را با آداپتور 20 وات اپل به 1 ساعت 30 دقیقه و با شارژر MagSafe به رقم 3 ساعت رسانده است!

 

منبع: سخت افزار

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۲۶۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۱۲     ساعت: ۹ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024