صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هزینه تقریبی کل قطعات آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو برای اپل مشخص شد

یک شرکت ژاپنی فهرست مواد اولیه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو را منتشر کرده که نشان می‌دهد قیمت کل قطعات این دو موبایل به ترتیب ۳۷۳ و ۴۰۶ دلار است.

شرکت ژاپنی Fomalhaut Techno Solutions که در زمینه کالبدشکافی دیوایس‌ها فعالیت می‌کند، فهرست مواد اولیه (BoM) آیفون 12 و آیفون 12 پرو را منتشر کرده که با توجه به آن می‌توان به طور تقریبی قیمت قطعات این دو موبایل را تخمین زد. طبق این گزارش، قیمت قطعات آیفون 12 حدود 373 دلار و آیفون 12 پرو، 406 دلار است. قیمت نهایی آیفون 12 و 12 پرو به ترتیب 699 و 999 دلار است.

آنطور که در گزارش آمده، گران‌قیمت‌ترین قطعات آیفون 12 و مدل پرو، نمایشگر OLED ساخت سامسونگ با قیمت تقریبی 70 دلار و مودم 5G X55 کوالکام با قیمت تقریبی 90 دلار هستند. هزینه تولید چیپست A14 بایونیک نیز در این گزارش 40 دلار ذکر شده و قطعات دیگر مثل رم (12.8 دلار) و حافظه فلش (19.2 دلار)، جزو گران‌ترین قطعات هستند. هر کدام از سنسورهای دوربین آیفون‌های جدید نیز که سونی سازنده آن‌هاست، بین 7.4 تا 7.9 دلار هزینه برمی‌دارند.

نمودار جالبی هم در این گزارش قرار داده شده که سهم کشورهای تأمین کننده قطعات آیفون 12 را نشان می‌دهد. همانطور که ملاحظه می‌کنید کره جنوبی با 26.8 درصد، بزرگ‌ترین تأمین کننده قطعه آیفون‌های جدید به شمار می‌رود و پس از آن ایالات متحده (21.9 درصد) و ژاپن (13.6 درصد) قرار گرفته‌اند. سهم چین از قطعات آیفون‌های جدید تنها 4.6 درصد است، ولی این کشور همچنان بزرگ‌ترین مونتاژ کننده آیفون محسوب می‌شود.

جالب است بدانید اواسط شهریور ماه امسال شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research فهرست مواد اولیه گلکسی نوت 20 اولترا را منتشر کرد که نشان می‌داد ساخت این موبایل 1300 دلاری برای سامسونگ تنها 549 دلار تمام می‌شود.

 

منبع: دیجیاتو

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۵۸۹۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۶     ساعت: ۰ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024