صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چگونه باید آن را بهبود ببخشیم؟

اینگیجمنت اینستاگرام به تعامل کاربران با صفحه شما گفته می‌شود. اما چگونه می‌توانیم Engagement پیج اینستاگرامی خود را بهبود ببخشیم؟

اینگیجمنت – Engagement در دنیای بازاریابی دیجیتال به تعامل کاربران با سایت یا صفحه شما در شبکه های اجتماعی و واکنش آنها نسبت به پست‌های شما گفته می‌شود. در واقع اینگیجمنت به معنای ارتباط مداوم بین کاربر و یک کسب و کار است. مثلا در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، یک کاربر ممکن است پست شما را لایک کند، یکی زیر آن کامنت بگذارد، دیگری آن را به اشتراک بگذارد و کاربر دیگر آن را ببیند و رد شود. نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت – Engagement Rate یعنی تعداد بازدیدکنندگان و نسبت کاربرانی که در سایت یا پیج شما فعالیت کرده‌اند. برای محاسبه این نسبت باید تعداد لایک و تعداد کامنت یک پست خود را با یکدیگر جمع و حاصل آن را بر تعداد فالوورهایتان تقسیم کنید و عدد به دست آمده را در 100 ضرب کنید. همچنین سایت‌هایی وجود دارند که در آنها می‌توانید اینگیجمنت صفحه اینستاگرام خود را محاسبه کنید.

اینگیجمنت در کسب و کارهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال در یک سایت اینترنتی، اینگیجمنت خوب باعث تاثیر مثبت در رتبه سایت شما و نمایش آن در گوگل می‌شود. در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز هرچه Engagement صفحه شما، یعنی تعداد لایک، کامنت، بازدید و اشتراک‌گذاری پست‌هایتان بیشتر باشد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در اکسپلورر اینستاگرام خواهید داشت. بنابراین می‌بینید که تعامل کاربران با صفحه یا سایت شما بسیار بااهمیت است و نباید به سادگی از کنار آن رد شوید. به بیان ساده‌تر، تعداد فالوورها یا دنبال کنندگان زیاد اصلا تعیین کننده نیست و میزان تعامل مخاطبان با پیج و پست‌های شماست که اهمیت دارد.

چه کنیم که اینگیجمنت اینستاگرام ما بالا برود؟
اما باید چه کارهایی انجام دهیم تا اینگیجمنت اینستاگرام خود و تعداد لایک و کامنت و بازدید آن یا به طور کلی تعامل کاربران با پیجمان را بالاتر ببریم؟

1. همیشه محتوای شما حرف اول را می‌زند. با توجه به شناخت کاربران خود، محتوای مناسب آنها را منتشر کنید و پست‌هایی جذاب و خلاقانه منتشر کنید که مورد علاقه آنها باشد. شما همچنین می‌توانید خودتان را به عنوان یک منبع متخصص معرفی کنید و مخاطبان با شما در ارتباط باشند، از شما سوال بپرسند و با پیجتان تعامل داشته باشند.

2. زیر پست‌های خود، هشتگ‌های پرتکرار و اصولی بزنید. لزوما زدن هشتگ‌ها یا برچسب‌های متعدد، خوب نیست و شما باید در انتخاب هشتگ‌های پست‌هایتان دقت کنید.

3. پست‌ها و استوری‌های خود را در زمان مناسبی منتشر کنید. معمولا زمان پیک پست گذاشتن در اینستاگرام و رسانه‌های دیگر، بین ساعات 9 تا 11 شب است و مخاطبان زیادی در این زمان به پست‌های شما توجه می‌کنند.

4. کاور و تیتر مناسب و جذابی را برای پست خود انتخاب کنید تا کاربران را به خود جذب کند. زیبایی پیج و زیبایی کاور پست‌هایتان اهمیت زیادی در جلب توجه مخاطبانتان دارد.

5. استوری گذاشتن را جدی‌تر بگیرید. امروزه علاقه کاربران به استوری‌ها از پست‌ها بیشتر شده است. سعی کنید استوری‌های خود را طبق یک زمانبندی مشخص بگذارید. از نظرسنجی‌ها، کوئیز و قابلیت‌های مختلف استوری‌ها نیز استفاده کنید.

6. با صفحه‌های اینستاگرامی مشابه پیج خودتان ارتباط برقرار کنید و با آنها تعامل داشته باشید.

7. جواب کامنت‌های زیر پست‌های خود را محترمانه و دوستانه بدهید تا تعامل و ارتباط شما با کاربرانتان بیشتر شود.

8. در انتشار پست‌ها و استوری‌ها به صورت مستمر فعالیت کنید. غیبت طولانی‌مدت شما می‌تواند رغبت کاربران به صفحه اینستاگرامی شما را کاهش دهد.

 

منبع: گجت نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۵۹۴۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۸     ساعت: ۹ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024