صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

محصولات اپل به‌زودی از استاندارد IP۶۹ پشتیبانی خواهند کرد

گه‌گاه اخباری جدید از تلاش اپل برای ثبت اختراع ویژگی و فناوری‌های جدید منتشر می‌شود. این ‌بار اپل با ثبت اختراع جدید، اطلاعاتی از مقاومت محصولات آینده‌اش دراختیارمان قرار می‌دهد.

اپل چندی پیش گوشی‌های خانواده‌ی آیفون 12 را با بهبودهایی در طراحی و سخت‌افزار رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها در هر چهار آیفون خود مانند نسل گذشته از استاندارد IP68 برای مقاومت دربرابر پاشش و نفوذ آب استفاده کرده‌اند؛ اما برخلاف نسل گذشته، مقاومت آن‌ها دربرابر فشار آب با جهشی دوبرابری، عمق 6 متری را تضمین خواهد کرد. حال براساس اطلاعات جدید، اپل ممکن است در محصولات آینده‌اش از نسل بعدی استاندارد مقاومت دربرابر آب موسوم به IP69 استفاده کند.

اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا، به‌تازگی و به‌طور رسمی مجموعه‌ای از 78 اختراع ثبت‌شده‌ی جدید اپل را منتشر کرده است. دراین‌میان، اختراع ثبت‌شده درزمینه‌ی IP69 مرحله‌ی بعدی مقاومت در‌برابر آب آیفون و محصولات دیگر اپل را خاطرنشان می‌کند.

پیش‌از‌این، شایعاتی مبنی‌بر تلاش سامسونگ برای دستیابی زودهنگام به این استاندارد منتشر شده بود و اکنون اپل نشان می‌دهد که در این رقابت کم نخواهد آورد و مانند سامسونگ به‌دنبال دستیابی به مجوزهای IP69 برای محصولاتش است.  

همان‌طورکه گفته شد، خانواده‌ی آیفون 12 از درجه‌بندی IP68 برای مقاومت دربرابر آب بهره می‌برد و در وب‌سایت پشتیبانی اپل گفته ‌شده است که آیفون 12 و آیفون 12 مینی درمقابل پاشش آب و گردوغبار در شرایط آزمایشگاهی و استاندارد IEC 60529 حداکثر در عمق 6 متر، 30 دقیقه آزمایش شده‌اند و در‌مقایسه‌با نسل گذشته‌ی خود بیش از دو‌برابر مقاومت می‌کنند. همچنین اپل درباره‌ی هفت اقدام از اقداماتی تذکر داده است که باید از آن‌ها اجتناب کرد؛ ازجمله قرار‌دادن آیفون در‌معرض آب زیر فشار یا آب با سرعت زیاد مانند دوش‌گرفتن، اسکی روی آب، موج‌سواری و جت‌اسکی.

ثبت اختراع جدید اپل با عنوان «ماژول‌های مقاوم دربرابر مایعات و مبدل‌های صوتی و دستگاه‌های الکترونیکی» مجموعه‌ای از فناوری‌ها و اقداماتی را شامل می‌شود که اپل از آن‌ها برای ارائه‌ی IP69 استفاده خواهد کرد. درحالی‌که اپل درباره‌ی آب زیر فشار در موج‌سواری و... برای آیفون 12 هشدار می‌دهد، در ثبت اختراع جدید هدف اصلی برآورده‌ساختن خواسته‌های کاربرانی است که می‌خواهند از ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و رفتینگ لذت ببرند. این پتنت به‌وضوح نشان می‌دهد که اپل در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی قابلیت‌هایی برای دریافت مجوز IP69 حداقل برای استفاده در آیفون‌ها است. 

ثبت اختراع اپل انواع مختلف ماژول‌های مقاوم دربرابر مایعات و جلوگیری از نفوذ آب یا مایعات دیگر را زیرپوشش قرار می‌دهد. این ماژول‌ها را می‌توان با یکدیگر ترکیب و به یک دستگاه الکترونیکی وارد کرد تا از نفوذ آب به دستگاه الکترونیکی جلوگیری و دستگاه را درمقابل مایعات مقاوم کرد.

در این ثبت اختراع، اپل منطقه‌ی موسوم به نفوذپذیر گاز (Gas-Permeable) و درپوش مسیر صوتی مانند اسپیکر و میکروفون‌ها را ازطریق کلاهکی جدید تعریف می‌کند و غشایی مقاوم در‌برابر نفوذ مایعات بین کانال ورودی و منطقه‌ای نفوذپذیر گاز قرار می‌دهد که می‌تواند در یک جسم، از‌نظر صوتی شفاف باشد و باعث کاهش کیفیت صدا نشود. درگاه ورودی غشا می‌تواند از جاری‌شدن آب روی شیب فشار هیدرواستاتیک جلوگیری کند.

این غشا مقاوم درست در زیر فشار هیدرواستاتیک قرار گرفته است. ورودی غشا ممکن است از یک یا چند PTFE تشکیل شود که معمولا از آن به‌عنوان تفلون یا PTFE یا ePTFE منبسط‌شده یاد می‌شود. ناگفته نماند اپل دستگاه مشخصی برای این ثبت اختراع در نظر نگرفته است؛ بنابراین، ممکن است استاندارد جدید در هر محصولی از اپل استفاده شود. اپل هر هفته اختراع‌های بی‌شماری ثبت می‌کند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ی موضوعات دلخواه واحد تحقیق‌و‌توسعه شرکت‌ها است؛ اما تضمین‌کننده‌ی ارائه‌ی آن در محصول یا خدمات نیست.

 

منبع: زومیت

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۰۰۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۹     ساعت: ۱۰ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024