صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

عملکرد دوربین آیفون ۱۲ در آزمون‌ DXOMARK مشخص شد

بعد از انتشار امتیاز آیفون‌های پرو، حال وب‌سایت DXOMARK با بررسی دوربین آیفون ۱۲، امتیاز ۱۲۲ را به آن داده است.

اپل امسال در مراسمی موسوم به Hi Speed، گوشی‌های خانواده‌ی آیفون‌های 12 را رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها در آیفون 12 مانند نسخه‌ی پرو و پرو مکس، از همان حسگرهای 12 مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند؛ اما اصلی‌ترین تفاوت این است که آیفون 12 از دوربینی دوگانه برای ثبت تصاویر در پشت گوشی استفاده می‌کند و از حسگر لایدار و دوربین تله‌فوتو بی‌بهره است. حال وب‌سایت DXOMARK، مرجعی برای سنجش کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند، آیفون 12 را در موقعیت آزمایشگاهی بررسی کرده است که نتایج آن، از عملکرد رضایت‌بخش آیفون 12 حکایت می‌کند.

همان‌طورکه گفته شد، آیفون 12 در پنل پشتی به دوربین دوگانه مجهز است. مشخصات سخت‌افزار دوربین اصلی عبارت‌اند از: لنز واید 26 میلی‌متری، اندازه‌ی پیکسل 1٫7 میکرومتر، فوکوس خودکار دوال پیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و دیافراگم f/1.6. این دوربین را لنز اولتراواید 13 میلی‌متری با پوشش 120 درجه‌ای و حسگر 1/3.6 اینچی و دیافراگم f/2.4 همراهی می‌کند.

طبق بررسی‌های وب‌سات DXOMARK، آیفون 12 با دوربین یادشده‌اش امتیاز 122 را کسب کرده و بالاتر از گلکسی نوت 20 اولترا، در جایگاه سیزدهم رتبه‌بندی این وب‌سایت قرار گرفته است. باوجوداین، همچنان از آیفون 11 پرو مکس با امتیاز 124 کمی عقب‌تر است. دلیل این مسئله را شاید بتوان نداشتن دوربین سوم و به‌تبع آن، دوربین تله‌فوتو برای ارائه بزرگ‌نمایی اپتیکال دانست. آیفون 12 در آزمون‌های DXOMARK توانست امتیاز 132 را در بخش عکاسی و 112 در بخش فیلم‌برداری و امتیاز 41 را در بخش بزرگ‌نمایی به‌دست آورد که عملکردی پذیرفتنی محسوب می‌شود.

DXOMARK در بیانیه‌ی خود می‌گوید:

 آیفون 12 با امتیاز 132 در بخش عکاسی، درمیان دَه گوشی برتر قرار می‌گیرد. این گوشی به‌خوبی ازپسِ اصول اولیه بر‌می‌آید و درمجموع، عکاسی با آن دقیق است؛ اگرچه دامنه‌ی داینامیکی می‌تواست گسترده‌تر باشد. رنگ‌ها دلپذیر و معمولا دقیق هستند. فوکوس خودکار برای آیفون 12 مانند تمامی آیفون‌ها مزیتی مهم به‌حساب می‌آید و با قفل‌شدن، فوکوس به‌سرعت و با دقت در هر وضعیت نوری عمل می‌کند. عکس‌ها نیز جزئیات زیادی در سطح نور روشن تا متوسط ​​دارند. نویز تصاویر کمی بیش‌از‌حد معمول و حالت بوکه شبیه‌سازی‌شده تاحدودی ناامید‌کننده است. همچنین، کمبود ماژول تله‌فوتو امکان بزرگ‌نمایی زیادی ارائه نمی‌دهد.

آیفون 12 با کسب امتیاز برابر با آیفون 12 پرو و یک امتیاز کمتر از آیفون 12 پرو مکس، با امتیاز عالی 112 در جایگاه سوم پایگاه داده‌ی ما قرار می‌گیرد. ویژگی‌های عملکردش تقریبا مشابه آیفون 12 پرو است که جای تعجب ندارد؛ زیرا به‌نظر می‌رسد هر دو از سخت‌افزار دوربین یکسانی استفاده کرده‌اند. به‌طور‌کلی فیلم‌برداری دقیق و دامنه‌ی دینامیکی آن گسترده است که بخشی از آن مرهون قابلیت Dolby Vision HDR است. در بخش فیلم‌برداری، جزئیات در نور مناسب دقیق و راضی‌کننده است و با کاهش نور و محیط‌های داخلی و کم‌نور جزئیات نیز کاهش می‌یابد. نویز تصویر اصلی‌ترین ضعف آیفون 12 به‌حساب می‌آید و حتی در نور مناسب، نویز دیده می‌شود. سیستم تثبیت‌کننده موفق عمل می‌کند و هنگام راه‌رفتن با دوربین در دستان یا هنگام ایستادن موقع ضبط، تصاویر را ثابت و روان نگه می‌دارد.
درنهایت، گوشی جدید اپل با کسب امتیاز کلی 122 نتوانسته است در بین دَه گوشی برتر این وب‌سایت قرار گیرد؛ اما باتوجه‌به دوربین دوگانه‌اش امتیاز و عملکرد راضی‌کننده‌ای ثبت کرده است. دیدگاه شما درباره‌ی امتیاز کسب‌شده‌ی آیفون 12 در آزمون‌های وب‌سایت DXOMARK چیست؟

 

منبع: زومیت

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۰۰۹
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۱۰     ساعت: ۰ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024