صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کدام کشورها ارزانترین و گرانترین اینترنت دنیا را دارند؟

یک شرکت مالی هزینه اشتراک ماهانه اینترنت ۱۰ مگابیت بر ثانیه را با میزان حقوق در هر کشور مقایسه و ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها را از لحاظ هزینه اینترنت معرفی کرده است.

شرکت خدمات مالی NetCredit با استفاده از داده‌های شرکت تحقیقاتی Cable، هزینه اشتراک ماهانه اینترنت پرسرعت ثابت 10 مگابیت بر ثانیه را با میزان حقوق در هر کشور مقایسه کرده است. به گفته این شرکت، یمن گران‌ترین اینترنت جهان را دارد. هزینه اشتراک ماهانه اینترنت 10 مگابیت بر ثانیه در این کشور حدوداً 2466 دلار تمام می‌شود؛ یعنی 2792 درصد میانگین حقوق ماهانه 88.33 دلار. از سوی دیگر، موناکو ارزان‌ترین اینترنت را در دنیا ارائه می‌کند. اشتراک ماهانه اینترنت در این شاهزاده نشین 34.49 دلار یا 0.0068 درصد میانگین حقوق ماهانه 5043 دلار است.

دسترسی به اینترنت 10 مگابیت بر ثانیه در ترکمنستان ماهانه 3047 دلار هزینه برمی‌دارد که 1043 درصد حقوق ماهانه در این کشور است. جالب آنکه مردم کشور همسایه یعنی قزاقستان می‌توانند با پرداخت ماهانه 22.15 دلار (4.17 درصد حقوق ماهانه) از همین سرعت بهره‌مند شوند.

بر اساس محاسبات شرکت NetCredit، هزینه اشتراک ماهانه اینترنت 10 مگابیت بر ثانیه در ایران 23.35 دلار یا به عبارتی 6.61 درصد میانگین حقوق ماهیانه است. البته همانطور که گفته شد این شرکت هزینه اینترنت 10 مگابیت بر ثانیه را حساب کرده بنابراین این رقم قابل بسط دادن به کل کشور نیست.

میانگین هزینه اشتراک ماهانه اینترنت 10 مگابیت بر ثانیه در ایالات متحده 7.01 دلار است؛ یعنی 0.16 درصد میانگین حقوق 4000 دلار.

NetCredit همچنین هزینه اینترنت پرسرعت را با سرعت دانلود مقایسه کرده و هزینه تقریبی اینترنت 10 مگابیتی در کشورها را محاسبه کرده است. بر اساس گزارش این شرکت، رومانی ارزان‌ترین اینترنت را از لحاظ سرعت (0.13 دلار به ازای هر مگابیت بر ثانیه) ارائه می‌کند. این در حالیست که در یمن به ازای هر مگابیت بر ثانیه باید 3.768 دلار پرداخت کرد.

 

منبع: دیجیاتو

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۰۷۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۱۱     ساعت: ۱۱ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024