صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

حدود ۲۰ هزار سازمان تحت تاثیر حمله سایبری به مایکروسافت قرار گرفتند

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در پی حمله سایبری SolarWinds به این شرکت حدود ۲۰ هزار سازمان آسیب دیدند.

ماه گذشته شرکت مایکروسافت توسط تیم SolarWinds مورد حمله سایبری قرار گرفت و بخش زیادی از داده‌های این شرکت به سرقت رفت و برخی از اطلاعات این شرکت نیز توسط SolarWinds به بد افزارها آلوده شد. اما با گذشت زمان و مشخص شدن برخی از شرکت‌هایی که طی این حمله سایبری تحت تاثیر قرار گرفتند، ظاهرا 20 هزار شرکت و سازمان مختلف با این حمله آسیب دیدند. براساس اطلاعات موجود آخرین حمله‌ای که هکرها به این شرکت داشتند با هدف نفوذ به کانال‌های دسترسی از راه دور در اتحادیه اروپا انجام شد.

گفتنی است که بر اساس اطلاعات موجود برخی از هکرها با وجود تدابیر امنیتی جدید مایکروسافت تا روز سه شنبه هفته گذشته همچنان در سیستم این شرکت نفوذ داشتند و در برخی از اطلاعات مایکروسافت تغییر ایجاد کردند. مایکروسافت در ابتدا اعلام کرده بود حملات هکرها به این شرکت محدود بوده اما پس از مدتی اخباری در فضای مجازی منتشر شد که اعلام می‌کرد شرکت مایکروسافت از آژانس‌های دولتی برای بهبود وضعیت امنیتی کاربران خود درخواست کرده است. 

عدم استقبال کاربران از بروزرسانی‌های امنیتی مایکروسافت
آخرین تحقیق انجام شده از سوی مایکروسافت نیست مشخص کرد که از زمان عرضه وصله امنیت این شرکت تاکنون صرفا 10 درصد از کاربران آن را دریافت کرده‌اند که همین موضوع ممکن است باعث نفوذ مجدد هکرها به سیستم مایکروسافت و نهایتا به سیستم کاربران این شرکت شود.

در حال حاضر مایکروسافت اعلام کرده است به افرادی که از نرم افزار Outlook استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌شود از نسخه تحت وب این نرم افزار استفاده کنند چرا که این نسخه به طور دائم و خودکار وصله‌های امنیتی مایکروسافت را دریافت می‌کند و به این ترتیب خطری از جانب هکرها کاربران را تهدید نخواهد کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۹۱۲۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹     ساعت: ۹ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • ٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 18 2024