صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مبارزه فیسبوک با گسترش اطلاعات ضد واکسن کرونا

کاربران فیس بوک قوانین این شرکت را به کمک قاب های پروفایل ضد واکسن دور می‌زنند.

به گزارش انگجت، سه ماه پس از آن که شرکت فیس بوک ارائه اطلاعات غلط درباره واکسن را ممنوع کرد، شبکه CNBC شواهدی از افرادی که از ویژگی‌های خود فیس بوک برای دامن زدن به سیاست‌های آن استفاده می‌کنند، یافته است.

این شرکت به کاربران این امکان را می‌دهد تا قاب‌های سفارشی برای تصاویر نمایه خود ایجاد کنند و سپس می‌توانند آن تصاویر را بارگذاری کنند تا افراد دیگر بتوانند آزادانه از آن‌ها استفاده کنند. ایده پشت آن هم برای این است که افراد بتوانند از یک هدف حمایت کنند. اما قاب‌های یافت شده توسط CNBC و Engadget بیانگر انواع ادعا‌های ضد واکسن است که فیس بوک سعی کرده است از گسترش آن جلوگیری کند.

به عنوان مثال، فیس بوک صریحاً انتشار محتوایی را که بر علیه واکسیناسیون در برابر COVID-19 باشد، منع می‌کند. با این حال، بسیاری از قاب‌ها شامل پیامی است که شرکت استفاده از آن را منع می‌کند. یکی از قاب‌ها می‌گوید: "من به سیستم ایمنی بدن خود اعتماد دارم نه به یک واکسن. "

هنگامی که شبکه CNBC با فیس بوک ارتباط گرفت، فیس بوک اعلام کرد که این قاب‌ها سیاست‌های این شرکت را نقض می‌کنند و در تلاش است آن‌ها را از پلتفرم خود حذف کند.

هنوز هم می‌توان قاب‌ها را به عکس نمایه خود اضافه کرد. مشخص نیست که این تصاویر از چه مدتی وجود داشته اند و همچنین چند نفر آن‌ها را به تصاویر نمایه خود اضافه کرده اند. با این حال، مانند سایر انواع محتوا‌های ضد واکسن در شبکه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که تعداد انگشت شماری از افراد این قاب‌ها را ساخته اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۱۳۴۴
تاریخ: ۱۴۰۰/۲/۲۵     ساعت: ۲۰ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024