صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

توییتر از کاربران iOS درخواست مجوز ردیابی کرد

به دنبال انتشار iOS ۱۴.۵، اپلیکیشن‌های مختلف از جمله اینستاگرام و فیسبوک برای ردیابی از کاربران درخواست مجوز کردند. حالا توییتر هم در جدیدترین نسخه اپ iOS خود از کاربران خواسته تا برای دریافت تبلیغات مرتبط با سلایق خود به این شرکت اجازه ردیابی بدهند.

نسخه 8.65 توییتر در iOS که هم‌اکنون روی اپ استور منتشر شده، پس از نصب، اعلان «شفافیت ردیابی اپ» را به کاربر نشان می‌دهد. زمانی که این آپدیت را نصب کنید، اپلیکیشن توییتر به شما می‌گوید که برای دریافت تبلیغات مناسب‌تر اجازه دهید این شبکه اجتماعی اطلاعات و فعالیت‌های شما را ردیابی کند.

توییتر اظهار می‌کند: «با مجوز دادن به توییتر برای ردیابی اطلاعات دستگاه، مثلا اینکه از چه اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی استفاده می‌کنید، تبلیغات را متناسب با سلایق خود نگه دارید. تصمیم برای صدور مجوز در این اعلان iOS با شماست و در آینده هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را از بخش تنظیمات تغییر دهید.»

چنان‌چه روی دکمه Continue ضربه بزنید، کاربر به منوی Tracking در بخش تنظیمات iOS منتقل می‌شود. از آن‌جا می‌توانید تصمیم بگیرید که قابلیت App Tracking را فعال کنید یا بگذارید در حالت غیرفعال باقی بماند. چون App Tracking برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است.

اپلیکیشن‌های iOS با قابلیت App Tracking Transparency دیگر نمی‌توانند بدون اجازه کاربران اطلاعات و فعالیت‌های آن‌ها را در اپ‌ها و سایت‌های مختلف ردیابی کنند. اکثر شرکت‌ها از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده می‌کنند. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که فقط بخش کوچکی از کاربران در iOS 14.5 به اپ‌ها اجازه ردیابی اطلاعات خود را داده‌اند.

با این حال هنوز اپلیکیشن‌های زیادی هستند که این قابلیت را فعال نکرده‌اند و عده‌ای از کاربران هم به App Tracking Transparency دسترسی ندارند. این ویژگی ظاهرا در تنظیمات iOS آن‌ها غیرقابل دسترسی است و حتی با آپدیت اصلاحی اپل در iOS 14.5.1 هم مشکل حل نشده است.

 

منبع: دیجیاتو

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۱۳۵۰
تاریخ: ۱۴۰۰/۲/۲۵     ساعت: ۲۰ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • ٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 16 2024