صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ساعت‌های هوشمند مبتنی بر تایزن، به‌روزرسانی Wear OS را دریافت نخواهند کرد

پلتفرم جدید Wear OS که با همکاری گوگل برای ساعت‌‌های هوشمند سامسونگ ساخته شده است، برای گلکسی واچ ۳ و نسل‌های قبلی منتشر نخواهد شد.

سامسونگ در رویداد مجازی MWC 2021‌ برای اولین‌ بار نگاهی به رابط سفارشی جدیدش، One UI Watch داشته که روی پلتفرم جدید و یکپارچه Wear OS برای ساعت‌های هوشمند و با همکاری گوگل ساخته شده است. Wear OS جدید مبتنی بر اندروید است و ساعت‌های هوشمند سامسونگ دیگر به سیستم‌ عامل تایزن (Tizen) پشتیبانی نخواهند شد.

از زمان اعلام همکاری سامسونگ با گوگل، این سؤال برای دارندگان گلکسی واچ پیش آمده است که آیا به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند یا خیر؟ سامسونگ در این باره صحبت کوتاهی کرده است و متأسفانه باید بگوییم که آنچه کاربران گلکسی واچ از آن می‌ترسند، تأیید کرده است.

به گزارش Sammobile، سامسونگ در رویداد مجازی MWC 2021‌ تأیید کرد که تا 3 سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری ساعت‌های هوشمند مبتنی بر تایزن را ارائه خواهد داد که شامل همه‌ی پوشیدنی‌ها از جمله گلکسی واچ اکتیو و گلکسی واچ 3 است.

این خبر تأیید می‌کند که غول کره‌ای قصد ندارد ساعت‌های فعلی خود را به پلتفرم جدید Wear ارتقا بدهد؛ حتی اگر سخت‌افزار آن از این سیستم عامل پشتیبانی کند. بدون شک دارندگان گلکسی واچ 3 از این خبر ناراحت خواهند شد؛ زیرا کم‌تر از یک سال از عرضه‌ی ساعت گذشته است.

در گزارش‌های قبلی پیش‌بینی شده بود که حداقل گلکسی واچ 3 سیستم‌عامل جدید را دریافت خواهد کرد؛ اما به‌ نظر می‌رسد گوگل با این کار مخالفت کرده است. از طرفی دیگر، گزارش شده است که این شرکت نیز اجازه‌ی ارتقای ساعت‌های هوشمند Wear OS موجود را ندارد.

ساعت‌های هوشمند تایزن سامسونگ به ویژگی‌های بسیار عالی مجهز شده‌اند؛ اما قابلیت‌ها و پیشرفت‌های بزرگ از جمله پشتیبانی از برنامه‌های اندروید‌ را که در سیستم‌عامل جدید شاهد آن خواهیم بود از دست خواهند داد.

افرادی که می‌خواهند از Wear OS جدید استفاده کنند، باید ساعت هوشمند بعدی گلکسی را خریداری کنند. سامسونگ به‌زودی در رویداد آنپکد از گلکسی واچ 4 رونمایی خواهد کرد؛ بنابراین زمان زیادی نمانده است تا پوشیدنی‌های جدید در دسترس قرار بگیرند.

 

منبع: زومیت

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۷۲۴
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۸     ساعت: ۱۳ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Apr 25 2024