صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

سیستم هوشمند ردیابی خواب در نسل آینده دستیار صوتی آمازون

جدیدترین نمایشگر هوشمند Google Nest Hub توانایی ردیابی عادات خواب کاربران را با استفاده از رادار دارد و اکنون به نظر می‌رسد که آمازون ویژگی مشابهی را برای دستگاه‌های اکو خود آماده کرده است.

به گزارش  بلومبرگ، آمازون به منظور  "فعال کردن ویژگی‌های ردیابی خواب بدون تماس"، به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در ایالات متحده درخواست اجازه استفاده از سنسور رادار در محصولات آینده خود را داده است.

در بازار پر رقابت دستیار‌های صوتی، آمازون اکو،   سعی دارد با الگو برداری از دستیار صوتی گوگل، موفقیت‌های بیشتری کسب کند. استفاده از سنسور‌های رادار در ردیابی خواب می‌تواند آگاهی و مدیریت بهداشت خواب را بهبود بخشد، که به نوبه خود می‌تواند برای بسیاری از کاربران  مزایای قابل توجهی برای سلامتی ایجاد کند. حسگر‌های راداری به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهند تا مشکلات احتمالی خواب را تشخیص دهند.

در واقع در  محصولات دارای سنجشگر  راداری مشابه، مانند نسخه گوگل نیز به تمین نکات اشاره شده است و  گوگل از  همین فناوری در گجت‌های خود استفاده می‌کند (برای استفاده از این قابلیت باید تمام مقررات بهداشتی و ایمنی معمول را رعایت کرد.)

سیستم رادار  گوگل در ابتدا Project Soli نامیده می‌شد (قبل از اینکه در Pixel 4 ظاهر شود). در حالی که سنسور‌های رادار در Pixel 5 گنجانده نشده بودند، گوگل قول داده است که به این فناوری پایبند است و قرار است در محصولات آینده به نمایش درآید.

پرونده‌ای که آمازون در FCC ثبت کرده است، جزئیات دیگری درباره چگونگی تصمیم آمازون برای استقرار سنسور‌های رادار در دستگاه‌های آینده خود یا آنچه که می‌توانیم از بلندگوی هوشمند بعدی اکو  انتظار داشته باشیم، نشان نمی‌دهد، اما به نظر می‌رسد واضح است که می‌خواهد  با آنچه جدیدترین Google Nest Hub ارائه می‌شود، مطابقت داشته باشد.

 

منبع: انتخاب

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۸۹۰
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۲۱     ساعت: ۲ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024