صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نوکیا از Oppo شکایت می‌کند

استفاده از حق اختراع یک شرکت و بدون اجازه آن، مسلما کار پسندیده ای نیست. به جز بحث اخلاقی، بحث مبالغ عظیمی پول هم در میان است. از بزرگترین شکایت های دنیای موبایل که شامل اپل و سامسونگ می شد بگیرید تا دیگر درگیری های ریز و درشت را شاهد بوده ایم. این بار شاهد شکایت نوکیا از Oppo به دلیل استفاده بدون اجازه از حق اختراع این شرکت هستیم.

شکایت نوکیا از Oppo
چندین سال است که نوکیا با درجات مختلفی از موفقیت از شرکت های مختلف در سراسر جهان شکایت کرده است. در جایی برنده می شود و در جایی موفق نمی شود. مثلا این شرکت موفق شد در رقابت با Lenovo و Daimler (صاحب برند مرسدس بنز) برنده باشد. نتیجه نبردی که این برندها را مجبور به پرداخت غرامت اضافی برای نقض حق ثبت اختراع می کند. آنها همچنین به توافق نامه های صدور مجوز برای استفاده از فن آوری هایی که مالکیت معنوی نوکیا است، رسیدند.

تا همین اواخر، در روابط اوپو و نوکیا همه چیز خوب بود و شرکت چینی به طور منظم برای استفاده از حق ثبت اختراع غول فنلاندی حق السهم پرداخت می کرد. اما پس از آن و به دلایلی نامشخص، اوپو از تمدید قرارداد صدور مجوز در سال 2018 برای اجازه استفاده از تعدادی حق اختراع امتناع کرد. ما نمی دانیم دلیل این موضع گیری شرکت چینی چیست.

نوکیا به نوبه خود، ادعا می کند که اوپو به استفاده از فناوری بدون توافق نامه مجوز مربوطه ادامه می دهد که حقوق آن را نقض می کند و باید پاسخگوی این امر باشد. این شرکت در چهار کشور آلمان، فرانسه، انگلیس و هند مراحل قانونی را علیه این شرکت چینی آغاز کرد.

این شرکت فنلاندی می گوید که مذاکرات با اوپو برای تمدید توافق نامه های صدور مجوز در حال انجام بود، اما متأسفانه شرکت “پیشنهادهای منصفانه و منطقی” آن ها را رد کرد. این دادگاه یک اقدام شدید و قهری است، زیرا چینی ها حاضر به حل و فصل اختلافات دوستانه نبودند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید برنده این اختلاف کدام برند است؟ چندی پیش سامسونگ و نوکیا برسر استفاده از حق اختراع نوکیا به توافق رسیدند.

 

منبع: ترنجی

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۸۹۳
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۲۱     ساعت: ۲ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024