صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

فیسبوک با انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن کرونا مردم را می کشد

رئیس جمهور آمریکا گفت که فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی با انتشار اطلاعات نادرست درباره کرونا در پلتفرم هایشان مردم را به کشتن می دهند.

به گزارش انگجت؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود، پیام شما به شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک درباره اطلاعات غلط در خصوص ویروس کرونا چیست، گفت:"آن‌ها مردم را می‌کشند. منظورم این است که در حال حاضر کرونا فقط بین افرادی که واکسینه نشده اند وجود دارد و این شبکه‌های اجتماعی با اطلاعاتی که می‌دهند در حال کشتن مردم هستند.

فیسبوک اطلاعات نادرست را تکذیب کرد

ویوک مورتی، جراح کل ایالات متحده آمریکا هم درباره ارائه اطلاعات غلط درباره کرونا هشدار داده بود و آن را تهدیدی فوری خواند. اینطور که به نظر می‌رسد، افراد بیشتری به شبکه‌های اجتماعی خصوصا فیسبوک فشار آوردند تا برنامه‌ای را برای مقابله با اطلاعات نادرست درباره کرونا داشته باشند. فیسبوک در این میان به خاطر سابقه بدی که در مقابله با اطلاعات غلط درباره کرونا داشت، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

جو بایدن: فیسبوک با انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن کرونا مردم را می کشد

گزارشی که به طور گسترده از مرکز مقابله با نفرت دیجیتال منتشر شده، نشان می‌دهد که بسیاری از اطلاعات غلط درباره واکسن که به صورت آنلاین منتشر می‌شود، می‌تواند فقط با 12 فرد مرتبط باشد که بسیاری از آن‌ها علی رغم تلاش‌های این شرکت برای سرکوب اطلاعات غلط واکسن در ماه‌های اخیر، همچنان در فیسبوک فعال هستند.

سخنگوی فیسبوک با انتشار بیانیه درباره این موضوعات پاسخ داد: "ما با اتهام‌هایی که واقعیت آن‌ها را تایید نمی‌کند، منحرف نمی‌شویم. واقعیت این است که بیش از 2 میلیارد نفر در جهان تاکنون اطلاعاتی معتبر درباره ویروس کرونا و واکسن‌ها از فیسبوک بدست آوردند. علاوه بر این 3.3 میلیون آمریکایی هم هستند که از ابزار واکسن یاب استفاده می‌کنند تا نحوه و مکان تزریق واکسن را متوجه شوند. این واقعیات نشان می‌دهند که فیسبوک به نجات جان افراد کمک می‌کند و آن‌ها را نمی‌کشد. "

 

منبع: باشگاه خبرنگاران/

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۴۹۶۹
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۲۸     ساعت: ۱۱ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024