صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اپل دوباره متهم شد!

سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اسپانیا اپل را به کاهش عمدی طول عمر باتری و سرعت CPU آیفون در نسخه iOS ۱۴.۵.۱ و iOS ۱۴.۵ متهم کرد.

کاهش سرعت CPU در گوشی های آیفون اپل
سال 2016 بود که کاربران اپل با انتشار هشتگ Batterygate شرکت را به کاهش عمدی سرعت CPU متهم کردند. طبق گفته آنان، اپل سرعت پردازشگر آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیفون 6s و آیفون 6s پلاس را پایین آورده تا کاربران چاره‌ای به جز خرید مدل‌های جدیدتر نداشته باشند.

بعدها مشخص شد از آنجایی که مدل‌های قدیمی باتری ضعیف‌تری داشته‌اند، شرکت بالاجبار و در نسخه 10.2.1 سیستم‌عامل iOS، عملکرد CPU را پایین آورده تا گوشی حین اجرای برنامه‌های سنگین خاموش نشود. جالب آنکه این اقدام مشکلات مربوط به باتری را تا 80 درصد کاهش داد.

اپل سال 2017 طی بیانیه‌ای از کلیه کاربرانی که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته بودند، عذرخواهی کرد و قیمت باتری‌ها را تا 63 درصد کاهش داد. همچنین ویژگی جدیدی به نام Battery Health را به نسخه 11.3 اضافه کرد که در حال حاضر نیز در iOS 14 قابل دسترسی است.

ماجرای Batterygate مدت‌هاست به پایان رسیده اما سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اسپانیا، مجددا اپل را به کاهش عمدی سرعت CPU، این بار در مدل‌های جدیدتر مثل آیفون 12، آیفون XS، آیفون 8 و آیفون 11 متهم کرده است. ظاهرا این مشکل پس از عرضه iOS 14.5.1 و iOS 14.5 به وجود آمده است.

سازمان اسپانیایی با ارسال یک نامه، از اپل خواسته است زیان وارد شده به کاربران را جبران کند. در غیر این صورت شرکت کوپرتینویی را به دادگاه می‌کشاند. 

 

منبع: کلیک

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۴۹۷۰
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۲۸     ساعت: ۱۱ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
  • ١٥ شوال ١٤٤٥
  • Apr 24 2024