صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

انگشتان دست به کمک شارژ گجت های پوشیدنی می آیند

دانشمندان کارآمدترین دستگاه تامین انرژی از بدن را اختراع کرده اند که می تواند با قرار گرفتن روی انگشتان دست دستگاه های مختلف الکتریکی را شارژ کند.

به گزارش ایندیپندنت؛ مهندسان دانشگاه کالیفرنیا سان دیگو کشف کردند که یک نوار نازک و انعطاف پذیر که روی پوست قرار می‌گیرد می‌تواند با استفاده از عرق اشخاص، انرژی لازم برای شارژ کردن دستگاه‌های مختلف مثل گجت پوشیدنی و دیگر دستگاه‌ها را تامین کند.

 

تامین شارژ دستگاه الکتریکی با عرق بدن

سلول‌های سوخت زیستی (BFC) که نوارهای نازکی هستند، مضاف بر تولید انرژی از عرق اشخاص می‌توانند از فشار کمی که به انگشتان هنگام فعالیت‌های مثل تایپ کردن و پیانو نواختن می‌آید را نیز جمع آوری کنند.

جوزف وانگ، استاد مهندسی نانو در دانشگاه سن دیگو گفت: "ما تصور می‌کنیم که از این فناوری می‌توان برای فعالیت‌های روزانه در خانه و محل کار هم استفاده کرد. هدف این است که این فناوری به طور طبیعی برای اشخاص مفید باشد. " پروفسور وانگ و همکارانش این فناوری را ذخیره انرژی خارق العاده نامیدند، زیرا به هیچ منبع انرژی بیرونی مانند نور خورشید یا انرژی جنبشی نیازی ندارد.

انگشتان دست به کمک شارژ گجت های پوشیدنی می آیند

نوک انگشتان مکان مناسبی برای وصل کردن این نوار‌ها است، زیرا بیشترین تجمع غدد عرق در این ناحیه از بدن قرار دارد. میزان عرق روی انگشت می‌تواند به چند میکرولیتر در سانتی متر مربع در دقیقه برسد. این در مقایسه با سایر مکان‌های بدن قابل توجه است، جایی که میزان تعریق شاید دو یا سه مرتبه از اندازه کوچکتر باشد. "

نوار‌ها BFC می‌توانند 300 میلی ژول انرژی در هر سانتی متر مربع تولید کنند که نشان دهنده یک گام مهم به سوی پیشرفت تولید منابع انرژی متصل به بدن است که برای به دست آوردن انرژی مورد نیاز به حرکات شدید ورزشی یا حرکتی احتیاج داشتند. به عنوان بخشی از آزمایش‌ها دانشمندان از این دستگاه برای تأمین انرژی سیستم سنجش ویتامین C استفاده کردند. آن‌ها ادعا می‌کنند که از این سیستم می‌تواند برای تأمین انرژی در دستگاه‌های دیگری مثل حسگر کلوگز هم استفاده کرد.

انگشتان دست به کمک شارژ گجت های پوشیدنی می آیند

لو یین، نویسنده این مقاله گفت: "ما می‌خواهیم این دستگاه را به صورت یک دستگاه پوشیدنی مثل دستکش ارائه کنیم. ما همچنین در حال بررسی امکان فعال کردن اتصال بی سیم به دستگاه‌های تلفن همراه برای سنجش مداوم هستیم. "

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۴۹۷۳
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۲۸     ساعت: ۱۱ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024