صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هوش مصنوعی به ربات‌ها برای بهتر برداشتن کمک می‌کند

محققان دانشگاه MIT سیستم هوش مصنوعی جدیدی را توسعه دادند که می تواند به ربات ها برای برداشتن و کنترل اشیاء کمک کند.

هنگامی که یک شیء را برمی داریم، لازم نیست به این فکر کنیم که چگونه آن را در دست خودمان بگیریم و نگه داریم. این ویژگی است که وقتی کودک هستیم یاد می گیریم حرکت کنیم و چیزهای مختلف را برداریم به طور طبیعی در ما وجود دارد. این یک قابلیت ذاتی است که به کودکان این امکان را می دهد تا از پیشرفته ترین ربات های امروزی هم در کار کردن با دستانشان ماهرتر باشند.

ساخت رباتی با قابلیت بلند کردن اشیاء

تیمی از دانشمندان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT سیستم هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که روزی می‌تواند به ربات‌ها همان میزان مهارت انسان ها را بدهد. آنها با استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی تقویتی آزاد، یک دست رباتیک انسان نما ایجاد کردند که می تواند بیش از 2 هزار شیء را در دست بگیرد. علاوه بر این، سیستم برای یافتن راهی برای حرکت دادن اشیا در دست خودش، نیازی به آموزش ندارد.

این سیستم هنوز برای استفاده در دنیای واقعی آماده نیست. برای شروع، تیم باید آن را به یک ربات واقعی منتقل کند. ممکن است آنقدرها هم که به نظر می رسد، دشوار نباشد. در آغاز سال جاری، محققان دانشگاه ژجیانگ و دانشگاه ادینبورگ را دیدیم که با موفقیت روش تقویت هوش مصنوعی را به سگ رباتیک خودشان جوئینگ منتقل کردند. این سیستم به ربات اجازه داد تا راه رفتن را بیاموزد و به تنهایی و بدون کمک پس از افتادن روی زمین، بلند شود.

ربات جدید

همانطور که پیش بینی می شود، این سیستم هنوز کامل نیست. این سیستم می تواند بسیاری از اشیاء کوچکتر از جمله چیزهایی مانند توپ تنیس و سیب را با نرخ موفقیت نزدیک به 100 درصد کنترل کند، اما ابزارهایی مانند پیچ گوشتی و قیچی برای آن یک چالش هستند. وقتی صحبت از آن نوع اشیا می شود، میزان موفقیت به 30 درصد کاهش می یابد. با این حال، پتانسیل این سیستم بسیار زیاد است. روزی می تواند ربات ها را در دستکاری ابزارها بهتر کند تا از آن‌ها در کارهایی مانند بسته بندی جعبه ها استفاده شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۹۲۶
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۲۲     ساعت: ۱۰ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024