صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

طرح ارسال نیم ساعته سفارش های خرید با شبکه ای از پهپاد

خرده فروشی وال مارت مشغول گسترش طرح حمل و نقل هوایی محموله است و در همین راستا از ارائه سرویس ارسال محموله در یک روز در ۶ ایالت آمریکا خبر داد. این محموله ظرف ۳۰ دقیقه به مقصد می رسد.

به گزارش نیواطلس، این طرح پس از چند آزمایش مقیاس کوچک توسط خرده روشی انجام می شود و میلیون ها خانوار می توانند به آن دسترسی یابند و در مدت زمانی کوتاه و 30 دقیقه ای خریدشان را تحویل بگیرند.

وال مارت در سال 2015 میلادی با ثبت درخواست در سازمان هوانوردی فدرال آمریکا برای دریافت اجازه ارسال محموله به در خانه ها، زمینه برای این فناوری را فراهم کرد.

سپس در 2020 میلادی فرصت های همکاری با سرویس های تهیه کننده پهپاد ( Drone Up و Ziplien) را بررسی کرد تا ارسال محموله به خانه ها را آزمایش کند. این شرکت سال گذشته در Drone Up سرمایه گذاری کرد و از سوی دیگر در ایجاد هاب های پهپاد تجاری برای انجام آزمایش ها همکاری کرد.

این عملیات براساس مجوز خاص سازمان هوانوردی فدرال آمریکا انجام شد که طی آن پرواز پهپاد بالای سر انسان ها و وسایل نقلیه در حال حرکت با کمک اپراتورهای مجاز انجام می شد.

اکنون وال مارت ادعا می کند صدها فرایند ارسال محموله را از هاب های فعلی تکمیل کرده و به نتایج رضایت بخشی دست یافته است. این شرکت تصمیم دارد شبکه خود متشکل از 34 سایت را برای ارسال میلیون ها بسته در سال گسترش دهد.

سایت های ارسال محموله در آریزونا، آرکانزاس، فلوریدا، تگزاس، یوتا و ویرجینیا ساخته می شوند و می توانند به 4 میلیون خانه سرویس رسانی کنند.

کاربران بین ساعت 8 صبح تا 8 شب هر روز می توانند از میان هزاران کالایی که در خرده فروشی انبار شده سفارش دهند و محموله با قیمت 3.99 دلار به وسیله یک پهپاد ظرف نیم ساعت به آنها می رسد.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۳۶
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۱۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024